Time;
 
Lista hittad hos Julia.


Vad är ditt förhållande till tid?
Jag har nog det senaste året gått från att vara tidsoptimist till tidspessimist, antagligen tack vare fotograferandet och mitt jobb som personlig assistent. Jag är någorlunda oftast på plats tidigare än bestämt just för att jag insett att en bannemig inte kan lita på kollektivtrafiken hehe.
 
Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Svårt att säga. Jag älskar morgonen om jag inte har något planerat tidigt men går ändå upp hyfsat och kan äta frukost i evigheter. Men sedan kommer de flesta av mina fotoidéer sent på kvällarna.
 
När går tiden som snabbast?
När jag sminkar mig, definitivt. Det går på rutin, men lyckas alltid slöa ändå. Men börjar jag sminka mig en viss tid innan ett program på någon playkanal är slut så brukar det gå snabbare haha.
 
När går tiden som långsammast?
När en sitter på spårvagnen hem från stan och mobilen har dött så en inte kan lyssna på musik. Fy. fan.
 
 


Hur lång tid tar det för dig att sminka dig?
Ca 15 min tror jag, svårt att säga då jag börjat addera nya moment som primer, contouring och mer noggrann concealing.
 
Vilken är det bästa veckodagen?
Lördagar tror jag för då har jag kanske haft sovmorgon, har någon plåtning men ändå kvällen fri och lite sovmorgon igen. Beror såklart på assistentjobbet med.
 
Vilken tidsepok skulle du vilja leva i, bortsett från denna?
Säger som Julia; så svårt att välja, jag är ju verkligen en nutidsmänniska som älskar vårt superteknologiska samhälle och att världen är så tillgänglig.
 
Äter du fort eller sakta?
Alldeles för snabbt. Har en dålig ovana att redan vara svinhungrig när jag lagar mat och så äter jag snabbt just därför och får sedan ont i magen.
 
 


Gött bredbent på plåtningen i lördags :)

Vad gillar du mest att lägga tid på?
Allt som har med fotografering att göra, från planering till redigering. Laga mat samt sova.
 
Vad gillar du minst att lägga tid på?
Bädda sängen, diska, avfärda telefonförsäljare och knuffas genom Nordstan.
 
När brukar du går upp och lägga dig på vardagar?
Har jag assistentpass går jag upp kl 07 annars ca 09:30. Lägger mig runt 22 men kan sällan somna innan 00.
 
Ditt längsta förhållande?
2 år och 51 veckor.
 
Vad är den längsta perioden du varit singel?
Tror jag har mitt rekord nu, vilket är 1 år och 8 månader.
 
 


Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Göra mer saker med och för mig själv enbart, som inte är att ligga i soffan med chipspåse på magen och kolla på skräp-tv.
 
Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Gick av bussen påväg till jobbet!
 
Vad gör du om tre timmar?
Jobbar.
 
Var ser du dig själv om tio år?
Försörjer mig som fotograf och bor i torpet jag drömt om länge med femtioelva fruktträd, stort grönsaksland och en cool liten feministisk familj.
 
 
Varsågoda, mitt bästa snussmile!
 
 
 
 

A list about time, found at JuliaTry the Google translator in the sidemenu!
#1 - chrissy

gillar när du fyller i listor! (ok, gillar när alla fyller i listor hehe) jag har börjat jämföra tidslinjer mkt i skallen nu på sistone. alltså tex "jaha, när det HÄR hände i någon annans liv så gjorde jag det DÄR" osv. och. vi har dels haft exakt lika långt längsta förhållande, samt att vår längsta singelperiod = bara 2 månader emellan oss. så alltså hade vi under flera år ungefär samma relations-tidslinje! haha okej, känner mig lite knäpp nu som kommenterar det… men jag gillar ba' känslan i att upptäcka sånt, thats all! ett förhållande och ett breakup är ju ganska stora livserfarenheter och det kändes som om hela världen försvann runtom en när det skedde. men så liksom upplevde du kanske liknande känslor vid samma tidpunkter, fast på en annan plats. okeeeej enough weirding nu lägger jag påååå

#2 - Anna

Intressant att läsa! Gillar ditt snussmile, jättefint :D ♥