Pansexual Pride Day;


Tydligen är det Pansexual Pride Day idag. Jag är ju officiellt sämst som inte visste det pga är själv pan. 'Jaha och vad tusan är DET nu då?!' tänker många säkert nu. Men det är just det jag vill belysa idag -att folk bör skaffa sig kunskap, läsa på och agera respektfullt. Jag slänger ju med queer-begreppet i tid och otid och det är fortfarande en stor del av det som är jag. Pansexualitet är däremot för mig det enda som är direkt, som går att ta på. Det där med att jag känner sexuell och emotionell dragning till folks personlighet, oavsett/inte kön eller identitet. Det har jag väl nämnt femtioelva gånger, men folk har fortfarande svårt att förstå och bestämmer att jag är bi. Nej. Så läs på och inte bara om pansexualitet såklart, läs på om exakt allt som ni har svårt att greppa. För en orkar inte alltid utbilda. Puss.
 
💗💛💙💗💛💙💗💛💙
 
 
 
 
Apparently it's Pansexual Pride Day today. Here's my thoughts about it! Try the Google translator!

#1 - Daniella 🌙

det enklaste skillnaden vore väl att förklara att bi = kär i två kön, dvs det könsnormativa. pan = kär i alla kön och ickekön? <3

Svar: Mjae, för jag såg på ett instagramkonto som uppmärksammade dagen att det var några bisexuella som kommenterade att de också dras till alla kön och ickekön.
Sister Disco

#2 - Anonym

Du är inte ensam om att nästan missa den dagen. Jag är också det men hade ingen aning om att vi ens hade en egen dag. :)

Svar: Varsågod för info då :)
Sister Disco

#3 - Sandra

Ska definitivt läsa på. Är så himla omedveten/outbildad inom så mycket som är många människors vardag och liv. Samtidigt är jag glad att jag inte vet allt för det finns nog inget bättre än när man blir upplyst och börjar fatta hur saker hänger ihop, känns och fungerar.

Svar: Gud vilken fin och klok kommentar! Du är bra! En kan läsa lite på transformering.se men där står tyvärr inget om pansexualitet. But Google is ya friend! Puss!
Sister Disco