feminism och antirasism @ galor;

Patricia Arquette vann pris för bästa biroll på Oscarsgalan och pratar om vikten av jämställdhet och bättre rättigheter för kvinnor.


Gina Dirawi var programledare för Grammisgalan och pratade bl.a. om feminsim. 'Feminismen har aldrig varit större än vad den är nu! The Big Bang Theory-stjärnan Caley Cuoco sa i en intervju att hon inte vill kalla sig för feminist för att hon aldrig upplevt diskriminering. Lite som att säga att jag är inte för fred för att jag aldrig upplevt krig'.



Silvana Imam vann Årets Homo på QX-galan och körde ett brandtal om HBTQ, rasism och gemensam kamp. Jag började störtgrina när jag såg det här första gången. Det är så jävla starkt och så himla fint när typ alla reser sig upp och applåderar.
 
 



Jag älskar det här. Jag jublar för mig själv över att feminism och antirasism tas upp på bästa sändningstid världen över. Offentliga personer har inte större ansvar än någon annan, men de har en möjlighet att nå ut med viktiga budskap i större utsträckning än andra. Och de bah gör det. <3


#1 - Bella

Jublar inombords varje gång feminismen tar plats i såna här sammanhang och lyfts fram av awesome personer! ♀♥

#2 - Anonym

Oo

#3 - Anonym

Oooooooo