Sky City;
I lördags när jag och Elsa var i hennes ateljé hade hon Amason's debutskiva 'Sky City' på repeat, alltså cirka fem timmar. Jag hade hört en och annan låt innan men jag blev totally hooked i helgen alltså. Musiken är helt fantastisk, magisk och experimentell och gud. Amanda Bermans röst är bortom denna värld. Och äntligen har jag kommit på vems röst hon liknar -Monica Zetterlund. Nu var inte hennes musik riktigt min grej, men rösten?! Älskar när en kommer på saker en går och klurar på som attan. Jag tycker det hörs extra mycket i 'Velodrome', fast den svenska versionen som finns här.


 

Velodrome (English version).


Duvan.


The Moon As A Kite.
Min personliga favorit. Texten är så jäkla bra och jag blev typ grinig första gången jag lyssnade ordentligt på den.




Ironiskt att jag för inte så längesedan gjorde denna playlist och nu bah lyssnar jag enbart på Amason. Haha. Hoppas ni förstår varför? Hela albumet finns här förresten.







I really can't stop listening to the Swedish band Amason and their debut album 'Sky City'. The three songs above are my favorites and you can listen to the whole album here.
#1 - Madde Schwedaan

Alltså jag ÄLSKAR den här skivan, den är helt fantastisk!