presentation;

slår kanske rekord i antal besökare på denna blogg idag tack vare Sandra haha. just därför tänker jag att det kanske vore trevligt med en liten presentation av mig, som jag sedan tänker att jag ska länka till från högermenyn. har haft en där förut men vill bara göra om, göra nytt. okey here we go:



jag heter alltså Madeleine, fyller 27 år i år och bor i Göteborg sedan augusti 2009. innan bodde jag strax utanför Karlskrona i Blekinge (Sveriges högra hörn). jag arbetar som personlig assistent vilket är typ det bästa ever, men är också frilansfotograf och har sedan höstas en egen enskild firma med detta. började satsa på fotandet *på riktigt* 2014 iom att jag sålde min cello och köpte helt ny kamerautrustning. ni kan läsa mer om min fotografiska resa här. hursomhelst fotar jag oftast och helst konserter och porträtt, vilket ni kan kika på antingen under kategorin 'Photography', min Facebook-fanpage eller på min onlineportfolio. jag skulle nog säga att jag med mina fotografier, oavsett konsert eller porträtt, försöker förmedla känslor, personliga stilar och trycker till med så mycket kontrast det bara går hehe. just nu har det stått lite stilla sedan början av december, men jag planerar flera projekt just nu och börjar fota konserter igen i mars!



att fotografera är det absolut bästa jag vet, men finns såklart även andra saker som är viktiga i mitt liv. till exempel har jag varit vegan sedan sommaren 2010. här kan ni hitta mitt stora veganism-inspoinlägg ifall ni är nyfikna på vad det handlar om och hur en kan gå tillväga för en mer skonsam värld för både miljön, era kroppar men framförallt djuren. sedan är jag feminist, såklart, vilket är ganska tydligt i min blogg då jag emellanåt skriver feminismrelaterade texter, länkar till andras texter eller tipsar om t.ex. feministiska filmer. det är en röd tråd i min blogg liksom. just nu sitter jag med i Unga Feminister Göteborgs styrelse där vi planerar för fullt för 2015. förutom feminism brinner jag även för HBTQ-frågor och rättigheter för människor med funktionsvariationer. sedan kom jag ut som queer förra året, vilket ni kan läsa om här och här.

jaha och annan populärkultur än film då, som musik? jag hittar ny grym musik nästan hela tiden, men för att ge någon slags bild av vad jag lyssnar på något så kan jag namedroppa lite vad jag gillar mest just nu: Grimes, The XX, Silvana Imam, Crystal Castles, Bon Iver, Beatrice Eli, Linda Pira och andra grymma hiphopbruds, Mø, Beach House, Håkan Hellström, Die Antwoord. ni hittar min Spotify-profil här.



SÅ. det var en del om mig. är det något ni undrar över, oavsett vad, så är det bara att kommentera under mina inlägg. jag svarar efter inte alltför lång tid, lovar!

 




thanks to Sandra, I probably beat my record of numbers of visitors here today haha. and because of that; here's a presentation of me! try the Google translator in the sidemenu!
#1 - Amanda

Haha jag hittade hit för många år sedan När Silversaga lottade ut massa massa rosetter och du vann dem. Blev ju lite grinig över att jag inte vann så var tvungen att kolla in dig och sedan blev jag kvar :p är dock bättre på att kommentera på din instagram ^^

Svar: det var inte Silversaga, utan en annan, men det där minns jag såklart haha. LYCKAN ÖVER ETT HAV AV ROSETTER på den tiden alltså haha. kul att du är kvar men hallå, vad heter du på instagram då?!
Sister Disco

#2 - Ida

Hej!
Jag hittade hit via Sandra, och det är jag glad för eftersom det här verkar vara en kul och smart blogg med väldigt fina bilder.
Blir ju nyfiken på det där tjejfredagsinlägget Sandra skrev att du postat, har du en länk till det?

Svar: hej och välkommen! tack så hemskt mycket, vad glad jag blir! hehe jo jag gjorde ett par sådana under 2013 men blev i slutändan lite osäker då jag inte blev nöjd över mångfalden när det gäller hudfärg, kroppar och att det i princip alltid råkade bli cis-kvinnor. men jag ska fundera på det en extra vända ifall folk önskar sådana inlägg igen. jag skrev exakt detta som en kommentar under det där inlägget och med länkar, men här får du dem:http://sisterdisco.blogg.se/2013/august/grrrls-grrrls-grrrls.html
http://sisterdisco.blogg.se/2013/october/oh-those-grrrls.html
http://sisterdisco.blogg.se/2013/november/friday-grrrls.html

puss!
Sister Disco

#3 - Amanda

Hej igen, på instagram heter jag strawberrysandmilk ^^

Svar: jahaa alright, then I know! puss!
Sister Disco

#4 - Ida

Sjukt snygga brudinlägg, tack för länkarna!