Karlskrona, day 2;
Här blev det en paus och jisses vad jag ligger efter med bilderna från Karlskrona. Men. Efter jag fotade Partille Cup åt Sportway (finns bilder här och här) torsdags och fredags och assistentjobb på lördagen var jag väldigt utmattad. 37h jobb på 3 dagar var ganska tufft och sammanlagt 13h av dem var under Göteborgs varmaste dagar. Så jag har vilat massor men igår kände jag mig back on track i alla fall.

Nåväl. Här är bilder från dag 2 i Karlskrona, tors den 18:e juni. Eller andra dagen jag dokumenterade i alla fall.


Jag tog bussen in till 'stan' aka Karlskrona vilket alltid är lika nostalgiskt. Enda busslinjen liksom och samma väg som jag åkt hela mitt liv tills jag flyttade till Göteborg 2009. Aja, ni fattar.

Från värme och sol till regnväder vilket mitt huvud kände var en sådär härlig växling, så jag började med att svänga in på Wayne's Coffee för juice och chokladboll medan jag väntade på mamma som var påväg från jobbet.

Det var Lövmarknaden denna dag som vi skulle utforska tillsammans. Ni som följt bloggen i ett gäng år vet kanske vad det handlar om, men annars: en årlig marknad på Stortorget och lite tvärgator runt om.

<3

Fina Trefaldighetskyrkan till vänster och Rådhuset framför. Och staty med Karl XI om nu någon bryr sig om sådant hehe.

Vi gick förbi detta stånd och jag tog mamma i armen och gick fram. Jag är så jäkla glad och stolt över hur olika organisationer i min hemstad blir mer och mer etablerade. Jag signade upp mig för gratisnummer av deras tidning (tror jag? haha), berömde dem, tog goodiebag i handen och så gick vi vidare. Min gullmamma fotograferade sedan av en massa recept från deras tidning och broschyrer. Mamma som inte är veg men tycker sådant är spännande.

Sedan gick vi till restaurangen Montmartre på Ronnebygatan 18 där jag skulle bjuda henne på middag som försenad födelsedagspresent.

Detta stället är väldigt populärt och ni som åkt till Karlskrona har säkert hört talas om det men tipsen är verkligen befogade. Vad jag vet ska kötträtterna vara bra men de är också väldigt bra på att svänga ihop veganska pastarätter. Det är min andra gång här sedan jag blev vegan och blev inte besviken denna gång heller. Fick stekta champinjoner med pasta och massa grönsaker. Låter inte så sexigt men ja, fantastiskt.

Väldigt mysigt och vackert ställe dessutom.

Sedan åkte vi hem och jag åt lite marknadsgodis innan jag slocknade dödstrött av väderväxlingar i soffan. När jag hade vaknat satt jag och mamma och pratade, kollade lite på TV och drack rosé på altanen.




→ Karlskrona, dag 1.





Day 2 in Karlskrona with the big yearly market with my mom.
→ Karlskrona, day 1.