Bought in Edinburgh;

Jag köpte ju lite saker när jag var i Edinburgh. Allra mest sådant som innehåller bilder som kan vara fint på väggen. Vi tittar på allt!


Vykorten till vänster köpte jag på i en liten liten bokaffär jag var i. Kortet till höger är en kopia av en målning på Scottish National Gallery of Modern Art och en av mina favoriter. Älskar den målningen.

Den här broschyren om konstnären Louise Lawler kunde en ta i närheten där hon hade sina tavlor och med min favorit på baksidan. Sjukt praktiskt, tack ska ni ha.

Lite mer från shoppen på muséet. Kortet till vänster köpte jag till mina (kristna) föräldrar och de skrattade mycket. Älskar det. Anteckningsboken från museishoppen har jag till mina fotoidéer vilket jag redan haft stor användning för. Har ju bara haft namn nerskrivna på mobilen som jag ska fota porträtt med men inte skrivit ner idéer. Sjukt bra. Och snyggt.

Detta magasinet köpte jag på flygplatsen i Edinburgh och förvisso deras winter issue men efter några få bläddringar så älskade jag det och slog till.

Temat på detta nummer var ljus men inte direkt *tips* för att fånga ljus med kameran utan mer om ljus på vintern i allmänhet. Jättesvårt att förklara, men väldigt fina texter. Sedan lite inredning och om stil med.

Kreativa matfotografier.

Och ett reportage om en som måste vara Danmarks snyggaste hipster? Även kock med en himla fin och kreativ version om yrket. Och väldigt fint förklarat hur han får all sin tid att funka ihop med sin gulliga familj.

I den lilla bokaffären letade jag även, med hjälp av expediten, efter någon bok om Edinburgh och med mycket bilder. Och jag hittade 'Edinburgh since 1900' vilken är väldigt intressant med lite historia och mest bilder, indelat i olika kapitel.

Sjukt snygga personer från 70- och 60-talet som ska upp på någon vägg i mitt hem. De första är på filmfestival och de två nedersta är studenter.

Och det bästa till sist, en liten bok med illustrationer av Carolyn Alexander jag köpte på The Red Door Gallery (som hade massa annat fint också).

Lite satir likt Stenmark fast med enbart icke-män och feministisk. ÄLSKAR.




Japp, das was alles och jag är väldigt väldigt nöjd. Rekommenderar att rota i små bokaffärer, kila in på första bästa fina små konstbutiker, museishoppar och flygplatsen sammanfattningsvist.
Glad midsommar förresten! Tar hand om er och varandra där ute, ät ordentligt och drick vatten, ladda mobilerna ifall det skulle hända något och självklart HA SÅ HIMLA ROLIGT. Nu ska jag göra en vegansk version av matjesilltårta. Puss!
 
 



Some things I bought in Edinburgh.