Chia pudding with banana and peanutbutter;


Jag har flera bloggkollegor som har hyllat chiapudding nu ett tag och förra veckan var jag tvungen att testa. Dessutom ganska lägligt då jag behöver få en variation i min frukost, för nu har jag hamnat i en yoghurt-period typ. Så förra veckan testade jag Flora's vilket var en kulinarisk sjuk upplevelse i positiv bemärkelse. Galet gott och så jäkla lätt att göra! Redan dagen efter började jag experimentera utifrån hennes recept och har haft detta till frukost sedan dess.


Chiapudding med banan- och jordnötsmak (2 portioner):
6 msk chiafrön
2 dl kokosmjölk (bytte alltså ut halva kokosmjölksatsen mot banan)
4 msk kokosflingor
1 mosad banan
1 dl jordnötssmör
lite agavesirap
litelite salt

Sedan är det liksom bara att blanda ihop allt, portionera ut i burkar/glas/whatever, ställ in i kylen över natten och sedan bara toppa det med något gött och äta. Jag älskar denna version jag testade fram, så himla mättande och gott! Jag toppade med Paulúns kakao- och hallongranola samt mer agavesirap förresten. Sedan kaffe och sojamjölk till i vanlig ordning.







I've fallen for chia pudding. Totally. I tried the recipe by Flora last week and have now experimented with an own version but with banana and peanutbutter that I love A LOT. This is for 2 portions:

6 tbsp chia seeds
2 cups coconut milk (I replaced half the coconut milk with banana)
4 tbsp coconut flakes
1 mashed banana
1 cup peanut butter
some agave syrup
a tiny pinch of salt
#1 - Joré

Låter supergott, har också fastnat för chiapudding. Himla snygga bilder också, måste jag säga!

Svar: Gött! Tack så mycket!
Sister Disco

#2 - rememberthiis.blogg.se

Låter supergott :)