Kroppshets, pälsfarmar, bananätande, nättroll och skit i kön;


Glad Fredag! Här kommer lite tips att ta del av i helgen:
Klicka på punkterna!


En kort dokumentär om Saga Becker av Hata Sport. Sjukt bra, hon är så jäkla fin och bra.
 Ebba skriver om patriarkatet och kapitalismens ansvar i kroppshetsen och att älska sin egen kropp är det allvarligaste brottet. Så. jäkla. bra. Har följt henne ett tag på instagram under @babe_ebba och hon är sådan queen.
 Dox-dokumentären 'Under Pälsen' om pälsfarmar i Norge. Hur jag kunde äta middag(!!) samtidigt som jag såg den är ett mirakel. En får följa en djurrättsaktivist som får praktik hos en uppfödare, lite som en infiltratör. Så hemsk, men detta är verkligheten people.
 Hej Blekk tipsar om 10 feministiska böcker. Yes!!!!!!
 Lady Dahmer visar hur en kvinna kan äta banan offentligt. ÄLSKAR SÅ MYCKET.
 Detta avsnittet med CP-Magasinet med Annika Lantz. Det är gammalt och har precis dykt upp på Öppet Arkiv igen och är sjukt glad för det. För det är så sjukt sjukt bra och ger en tusen miljoner insikter om hur illa folk beter sig mot folk med funktionsvariationer.
 Zara Larsson ryter ifrån om nättroll som hatar på feminister för att de känner sig kränkta. Bam!!
'RFSL Ungdom och Crossing Boarders lanserar kampanjen #skitikön för att uppmärksamma problemen med binär könsuppdelning (herr/dam/tjej/kille) på publika toaletter.' <3


Och så en fin grej och en fuck off-grej:


Den här reklamfilmen kan vara bland det finaste och bästa jag sett. Vill gifta mig med den som kom på idén. Eller skaffa barn höhö.



 
#1 - ♀ R E V O L T E N ♀

LAAAAAAAAAAADY DAMHER ÄR FAN KUNG!^^

#2 - chrissy

hahaha lady dahmer tho <3

#3 - Anonym

Så förbannat bra. (Måste för övrigt tipsa om filmen I Am Dina som jag såg så sent som igår. Alltså titelrollsinnehavaren får mig att gå av på mitten så bra och normbrytande som hon var. <3 Se den, ok?)

Svar: Åh, tack för tipset. Ska ladda ner bums!
Sister Disco