Gothenburg Basketball Festival for Sportway;
Canon EOS 6D + Canon 70-200/2,8.


Igår gjorde jag något så ovanligt som att fota sport! Dessutom för första gången! Jag fotade Göteborg Basketball Festival för Sportway och det var en sådan sjukt bra och rolig utmaning. Ni hittar bilderna här! Iom att bilderna inte skulle redigeras så var det extra viktigt att tänka på inställningar för att få bra ljus i bilderna och att ställa in så att så mycket som möjligt av personernas rörelser fryste liksom. Klurigt till en början med sedan flöt det på och jag hade så. jäkla. roligt. Är ju sportintresserad, annars hade jag inte gjort det såklart, men gosh. Håll extra utkik efter bilderna från kvällen i Lisebergshallen då några av världens bästa dunkare körde tävling. Det var sjukt. En annan sak som är sjuk är hur ont jag har i kroppen haha. Att hålla kamera + fett teleobjektiv ovanför axlarna i 7h känns kan jag lova. Men värt!


Oh well, superrolig dag och så fint att se så många ungdomar vara så engagerade liksom. På söndag är det dags igen!






Yesterday I shot sport for the very first time and I had a blast. It was at Gothenburg Basketball Festival for Sportway and you can check out the photos here!