The summer vacation;
 
 
Hittade denna lista hos Elsa och det känns ju sjukt lägligt då jag faktiskt hade tänkt skriva ner en slags bucketlist på vad jag vill hitta på i sommar heh.


Vad ska du göra på din semester?
– Det kommer vara en del fotojobb som jag faktiskt tagit ledigt från mitt andra jobb för haha. Som West Pride här i Göteborg, bröllop och med största sannolikhet en viss festival *cliffhanger*. Annars ska jag såklart hänga i min hemstad Karlskrona med släkt, familj och vänner och i Stockholm.

Ska du åka någonstans?
– Ja till Karlskrona då, Stockholm och Edinburgh nästa helg. Har förvisso lucka mellan assistentpassen då så räknas på ett sätt kanske inte men ändå.

Gamla stan, Stockholm + Karlskrona.


Hur länge ska du vara ledig?
– Två veckor i juni och två veckor slutet av augusti! Men har ju en del ledigt mellan assistentpass som vanligt.

Vad vill du verkligen hinna med?
– Införskaffa ordentligt med inredning (personligt rekord i skatteåterbäring i år hehe) så jag får ordning på ungefär som jag vill ha det här hemma. Plantera en himlans massa, åka skärgårdsbåt till öar i Göteborg och Karlskrona, bada, äta glass och picknicka skiten ur Slottsskogen.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
– Grilla, dricka uteserveringsöl, ha plåtningar, ligga utslagen av värmen i soffan och sola i farmors trädgård.

Hos farmor förra sommaren.


Vad ser du mest fram emot?
– Oj. Midsommarveckan som jag kommer spendera i Karlskrona och Sommarstockholm i augusti.

Vad kan gå fel?
– Förhoppningsvist inget men försenade tåg och glömma uppdatera västtrafik-kortet varje månad pga kommer ränna runt med annat i huvudet.

Vem kommer du vara mest med?
– Kitty, familjen, närmaste vännerna i Göteborg samt vänner i Stockholm.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
– Picknickmat, tågbiljetter, glass, vin och öl, inredning och växter.



Vad kommer du köpa inför semestern?
– Nya badkläder och solglasögon, högsta solskyddsfaktorn, långklänningar och svala skor.

Kommer du använda det?
– Japp.

Kommer du bli brun?
– Nej inte särskilt. Trivs inte med det.

Vad vill du säga till ditt semester-jag?
– Ta det lugnt och stressa inte, häng inte för mycket på sociala medier och var ute mycket.

Vad kommer du äta?
– Grillmat och glass.

Vad kommer du dricka?
– Bubbel, islatte, smoothies och öl.

Vad kommer göra den här semestern extra bra?
– Att jag kommer göra exakt de sakerna jag älskar mest. Fotografera, åka iväg lite och hänga.



Vad kommer du ha på dig?
– Långklänningar, magtröjor, låga skor och platåsandaler, solglasögon och rymliga väskor.

Hur kommer du att göra dig illa?
- Bränna mig av solen som vanligt, få skavsår av nya skor och säkert få köttsår på knäna pga sjukt klumpig.

Vad oroar du dig för?
– Säger som Elsa, hur Kitty kommer må medan jag är på äventyr. Kanske testar att ta med henne till Karlskrona, vem vet.

Kitty och mamma <3


Vad kommer bli extra speciellt i år?
– Att jag kommer ha så mycket tid i min hemstad och jag ska fota 2 bröllop med folk jag känner mycket eller lite och som är fantastiska personer.

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
– Varierande, lugn, påhittig och inga himla kärlekstårar.


 
 



Är så. jäkla. redo för denna sommar alltså.





A list fount at Elsa about my summer vacation. Try the Google translator in the sidemenu!
#1 - Jasmine

Härliga bilder :)

Svar: Tack!
Sister Disco

#2 - Hedvig

åh vad fint och somrigt!!!

#3 - ISA

åh din farmors hus! så pittoreskt :D fick sommarlängtan grande nu!

#4 - elise

ååh, fotot på din farmor! superfint <3