5 funniest shoots;
Fick en idé att visa er mina 5 roligaste plåtningar vilket var, utan att överdriva, svinsvårt. Kollade på min Facebook-fanpage där lite finns och shit vad jag har gjort mycket kul ändå! Plåtat större artister och band, plåtat artister och band jag själv älskar, haft porträttplåtningar där jag utmanat mig själv på olika sätt osv. Jag ville egentligen lägga till typ tre grejer till som är lika roliga, men det fick bli dessa:



Wish You Were Queer <3 West Pride, 12 juni.
Om jag minns rätt var detta min andra av tre klubbar jag plåtade under West Pride i somras, alltså tre klubbar på tre dagar. Och det var så. jäkla. roligt. Kanske mitt roligaste klubbtillfälle pga bra folk och finast stämning pga West Pride, folk dansade på diskbänkarna och det var skrikallsång på skrikallsång, folk hånglade och flera kompisar till mig var där utan att jag kollat innan vilka som skulle dit. Ja jisses, sjukt tacksamt att plåta och det gjorde jag både för klubben och festivalen.


Silvana Imam + Beatrice Eli, 25 juni @ Liseberg.
Detta för att det är två artister jag själv älskar och lyssnar mycket på och av just den anledningen var jag nervös innan. Har plåtat dessa förut men liksom Liseberg + perfekt junikväll-ljus = grymt. Sjukt roligt och jag fick till några av mina bästa konsertfoton och blev publicerad på bådas instagramkonto. Efter jag fotat klart sprang jag till en uteservering och drack öl, dansade och sjöng med vänner. Bäst.


Hattplåtning för Sara Pirat.
Detta var första gången jag samarbetade i ett crew tror jag. Min kompis och modisten Sara Pirat behövde lite bilder med några hattar och just denna var guld för vi var på coolaste båten vi lekte runt på. Sminkade gjorde grymma Erica Hallstensson!


Popaganda 2015.
Uppfyllde min dröm sedan jag plåtade för Festivalrykten 2014 att vara festivalens officiella fotograf och ja, det levde verkligen upp till förväntningarna. Plåtade några av mina favoritartister, hade bästa crew-kollegorna, festivalbesökarna var roliga och fina, snackade mycket med fotografvänner m.m. Kanske min bästa upplevelse hittills som fotograf.

Saga Becker + Nour El Refai.
Att plåta två personliga favoriter till mig var fantastiskt och även att jobba i crew med makeupartisten Alice Lönnblad och min fotoassistent Stephany Franky. Denna powermagik skapades på ett parkeringshus vid Telefonplan i Stockholm och det var så sjukt roligt!





My top 5 funniest photoshoots. Try the Google translator in the sidemenu to read more!