Breakfast w Hilda;
Imorse mötte jag upp Hilda vid Järntorget när jag hade slutat jobbet och vi gick på frukostjakt. Var supertaggad på Le Petit Café som Ellen skrivit om men de hade varken vegansk yoghurt och smör så det var en besvikelse. Frågade på deras Facebook-sida förra veckan utan svar.. så gick vi till CafévaHaga Nygata och de hade inte veganyoghurt men fanns bättre alternativ för veganfrukost. Så jag tog en supergod müssligröt med sojamjölk och hallonsylt. Rågbröd med sallad, apelsinjuice och kaffe med sojamjölk. Husmanskost <3
(märklig bild ovan pga hade bara med mig vidvinkelobjektiv för skulle plåta en grej imorse som ej blev av)

Har inte varit på detta café på flera år och glömt hur mysigt det är. Med fin utsikt också. Kommer definitivt äta frukost här fler gånger!

<3<3. Vi pratade fort och mycket om allt möjligt. Tycker så mycket om Hilda för hon är sådan rolig, fin och klok person. Dessutom ska vi försöka starta en rolig grej vi ska börja planera mer. CLIFFHANGER.

Vi lämnade finaste gatan (men obs ack så otillgänglig) och promenerade in mot centrum och klämde på posters, växter och kläder i olika butiker. Hittade faktiskt en kappa på Weekday som jag hängde undan tills imorgon (MVH Vuxen som försöker att inte impulsköpa). Hann bli dödshungrig igen påväg hem, så många timmar umgicks vi.



Väldigt väldigt bra start på denna tisdag alltså.






My morning today with my friend Hilda.
#1 - Daniella 🌙

Hur menar du med otillgänglig? :) har den en massa trappor? Kul att du uppmärksammar sånt i din blogg ifall du har någon funktionshindrad som läser, många verkar inte bry sig alls om det.

Svar: Otillgänglig som att många ingångar har trappor men framförallt är det väldigt jobbig kullersten i typ hela Haga. Jag själv har ingen *funktionsnedsättning men jag har vänner som inte kan eller vill röra sig i det området. Det är viktigt att uppmärksamma ändå, en kan ju inte veta exakt vilka som läser här :)
Sister Disco

#2 - Hilda

Tack för en superfin dag ännu en gång! :*

Svar: Tackpuss!!!!
Sister Disco

#3 - Emil

Åh, verkar vara ett väldigt fint café, som jag lustigt nog helt missat trots 3,5 år i denna stad. Tack för tipset!