Om booster och att hitta andetagen men ändå dra i högre växel;
Nu börjar jag känna mig som en människa igen. Min långa lista med jobb har nästan helt betats av och jag andas därför lite annorlunda. Det har varit fullt ös medvetslös sedan augusti men nu. Jag är ju en idémänniska och har säkert nämnt förut att jag får plåtningsidéer i tid och otid men den delen av hjärnan har varit på strikt paus. Men tro mig, skulle aldrig tillåta en sådan här hektisk period om det inte vore för att jag älskar mitt frilansande och de olika jobben jag sysslat med. Alltså verkligen.
 
Började tänka extra mycket på detta när jag i söndags hade föreläst på Frilagret för Lesbisk Frukost Göteborg. Ni vet, den där klyschiga insikten om varför en gör saker och ting. Föreläsningen gick så himla bra, det var mycket folk och jag fick dem både att skratta och inspirerade. Success. Och jag fick en helt ny energi. Tror att jag behövde de där komplimangerna och peppiga ögonen efteråt, efter de här månaderna. Folk var så jäkla fina och allt slit kändes ännu mer värt. För där stod jag på en scen, i ett sammanhang där jag själv som queerperson känner mig trygg och pratade om mitt livs största passion och viktig normkritik. Och det var uppskattat. Jag kunde inte känna mig mer hemma och inte heller mer stolt, såklart.
 
Om jag ska vara ärlig kände jag mig ganska down förra veckan. Kroppen började säga ifrån och jag insåg hur lite socialt liv jag haft. Energin sänktes lite i måndags igen men nu när det har gått ett gäng dagar så har den hittat fram till mig igen som i söndagskväll när jag låg så glad, tacksam, stolt och med nytt driv. Det vore att smutskasta min förmåga om jag sa att allt är som det ska nu när jag inte har så mycket nya jobb inplanerade, men jag känner mig totalt redo för nya tag. Min pappa (älskar dig) har nyligen peppat mig, nästan tvingat, att börja tänka framåt. Försöka dra i ny växel, fundera på hur jag ska nå ut mer och leta mig till fler jobb. Hur mitt frilansande ska växa. Så väldigt snart ska jag ägna en hel vecka åt det. Spåna, leta inspiration, fundera, strukturera, analysera osv. Men först planera praktik för två personer som båda frågade mig förra helgen (SJUKT). Och jag är så jäkla taggad på allt detta. 'Jaha, så du ska dra i högre växel när du uppenbarligen har haft för mycket?' kanske ni tänker. Ja det ska jag, men göra saker på nya sätt så att det blir hållbart men ändå utvecklande.
 
 
Imorgon är det exakt ett år sedan jag tog denna bilden nedan. Och nu börjar ett nytt kapitel. Hoppas ni följer med!