15 facts;
God morgon! Jag har lyckats sova i över 8h inatt och det var VECKOR sedan. Om en bortser från när jag råkat sova i typ 12h pga missat alarm och blivit för trött av det. En natts rimlig sömn. Jobbar typ 7 dagar i veckan nu, 80% fotogrejer, så det behövs verkligen.

Ja det var det. Här kommer en lista jag blev taggad för på instagram (@sisterdisco) och tänkte att ni också kanske vill veta 15 fakta om mig!



1. Från mellanstadiet till gymnasiet så ville jag bli journalist. Sedan kom jag på att det vore en bra idé att känna efter fo' real om jag fortfarande ville det. Nej.

2. Apropå *liten* har jag alltid trott på jämlikhet även om jag inte alltid känt till det ordet. Och var anarkist i högstadiet.

3. Har varit utan antidepressiv medicin sedan typ sen vinter/våras och det går så himla bra hittills.

4. Ser om följande serier varje år: My So-Called Life, Gossip Girl, Eva & Adam samt OC. Analys av mig som person mottages tacksamt.

5. Har älskat Håkan Hellström sedan han släppte Känn ingen sorg-singeln.

6. Mat är topp 5 det bästa i mitt liv. Pratar alltid om mat. När jag äter mat och när jag inte gör det.

7. Har inte sett min originalhårfärg på 12 år och har sedan dess haft svart, rött (olika nyanser), blå/grönt och brunt.

8. Lyssnar alltid på musik förutom när jag umgås med någon eller är på någon av mina jobb (bortsett från hemmajobb då).

9. Nämner nog ordet chips 3 ggr/dag. Utan chips i sju dagar försmäktar jag i detta liv.

10. Startade mitt egna företag med frilansfotandet för snart exakt ett år sedan och fakturerar idag med hyfsat jämna mellanrum samt behöver idag strukturera upp mina (assistentjobb-fria) dagar som 9-5 arbetsdagar. Det trodde jag inte när jag började satsa för snart 2 år sedan.

11. Tycker att Joan Jett är den hetaste på jorden. Från ungdomsår till nu. Alltid alltså.

12. Är cis-queer och kom ut med det för ett år sedan. Alltså är cis-kvinna men attraheras av individer, inte av kön eller identiteter.

13. Har nog bäst inlevelse i världen när jag lirar luftgitarr. Har skrapat upp knäna x antal gånger.

14. 'Sjöng' i ett riot grrrl-band för ett par år sedan och saknar det periodvis väldigt mycket. Synd att tiden inte finns för att satsa på det igen.

15. Ställde upp i valet av ny riksstyrelse för F! på kongressen i februari av rent misstag. Trodde jag bara sökt till GBG-styrelsen och förstod annat när jag kom dit men hade ändå (pust) skrivit en presentation. Eller nä. Jag höll ett brandtal om funkofobi :)







A list with 15 facts about me! I've forgot to fix a Google translator in the sidemenu since my new design. But you can copy it.