Stockholm, day 5 & 6;
 
Tisdagen den 25 augusti i Stockholm hade jag ensammiddag på bästaste ChutneyKatarina Bangata. Hade inte testat deras burgare innan och den var helt. jäkla. otroligt. amazing. Alla måste testa ok? Och glöm inte att fylla på med deras egna kanelchutney!

En dejt blev inställd men då gjorde jag något som min bästis tjatat att jag måste göra. Nämligen att dricka öl på pub ensam så då gjorde jag det. Och det kändes inte alls så konstigt som jag trott? Väldigt skönt och trevligt!

Här var jag för övrigt, på Fröken Andersson som ligger bredvid Chutney. Haha Katarina Bangata alltså, en behöver knappt gå någon annanstans. Café Blå Lotus ligger liksom på andra sidan av denna pub!


Dagen efter fortsatte jag mönstret göra fina saker ensam med att äta frukost på Pom & Flora för första gången. Chiapudding med äpplen, havregryn och frön samt rågbröd med avokado (och någon vinegrette). Och så smoothie och kaffe med sojamjölk. HIMMELSKT. Berömde dem för att ha veganfrukost som påminner om det jag äter hemma.

Väldigt bra och fint ställe alltså. Hade jag haft tid hade jag ätit frukost där resten av min vistelse! Pom & Flora ligger på Bondegatan 64.

Sedan mötte jag upp denna flawless-person, nämligen Anna-Karin som jag inte träffat sedan förra sommaren när vi var på Popaganda ihop. Vi gick till Hermans och snackade om allt från frilansande till smink (hon är grym makeup-artist!) och feminister som shame'ar varandra.

Vi tog varsin svinstor bit av deras fantastiska ananastårta.

Sedan var det dags för mig att dra till Eriksdalsbadet och plåta uppbyggnaden av Popaganda och efter det mötte jag upp Karolina för att bli av med min Trädgården-oskuld. Förbannat fint att äntligen hänga med henne för första gången och vi klickade så fint att vi kunde prata om saker vi hatar och om heartbreaks. Toppen-person!

Det var livesessions med feta artister vilket vi visste innan men inte att det var med mangement/skivbolaget och kollektivet RMH. Så det blev ju helt plötsligt ännu fetare?!

Vissa av artisterna var dock inte vår grej, även om jag älskar hiphop, så vi hängde mest i sofforna vilket var hur trevligt som helst!

Självklart trängde vi oss in i massan när Silvana började spela och så skreksjöng vi och dansade ihop med typ hela Stockholm som var där.



Jisses vilken fullspäckad och perfekt dag! Älskade Trädgården för övrigt, gött med en slags fritidsgård för vuxna med massa spel, uppbyggda läktare, sköna risiga soffor och mysbelysning. Dock ett minus på vegburgaren som för mig som är vegan innebar ENBART sojaburgaren + sallad + ketchup. Kul. Men stället vägde upp det någorlunda!





Day 5 & 6 in Stockholm (August 25 and 26). Totaly AMAZING vegan burger at Chutney, some beers on my own at a pub (surprisingly nice experience). Fantastic vegan breakfast at Pom & Flora, cake at Hermans with a friend I haven't seen since summer last year and then the rest of the evening I was at Trädgården with Karoline, beers and awesome hiphop event. Such a perfect day!
#1 - Ida - foto & häst

Himla fina bilder! Ser fantastiskt ut :D

#2 - Selina

Underbart härliga bilder!