Favorite makeup products;
Det var väldigt längesedan jag gjorde sminkrelaterade inlägg till bloggen alltså. Och i år har mitt intresse verkligen exploderat så jag har lyckats hitta genuina favoritprodukter och inte bara 'ja men det här funkar ju och det duger'. Nu måste en såklart inte ha något intresse alls för sådant här, alla är vi olika osv. Men anwyay, nu kör vi:


Denna lilla testtuben från Benefit fick jag på Sephora för ett tag sedan och är en primer som dels ska vara bra för att matta ner huden och vara bra för porer. Tveksamt inför det sistnämnda, men ändå. Har dock inte fattat om det räcker att ha denna innan själva sminket eller om en kan ha annan primer. Någon kanske vet?

Nu till några av mina absolut dyraste produkter. Lock-it Foundation (#48) från Kat von D och Radiant Creamy Concealer (#Vanilla) från NARS. Alltså Lock-it är den absolut bästa foundation jag någonsin använt. Jag har blandhy och den både täcker och mattar ner som jag vet inte vad. Och kombon med concealern är en jäkla DRÖM. Jag har testat många concealers i mitt liv men denna är min bästa. Den är ganska tjock men känns inte alls tung på huden. Använder den under ögonen, längs näsbenet, början på pannan och mitten av hakan. Applicerar btw dessa två produkter med en Beautyblender som har förenklat mitt liv.

En av mina nyaste favoriter, nämligen Ombre Blush i 'Mauve Me' från NYX. Jag har använt gamla rouge's som inte ens finns längre från samma märke men när min kompis Josefine var här för två veckor sedan köpte hon denna smutsrosa dröm och jag kunde inte hålla mig. Den är så jäkla fin och tycker att den alltid passar oavsett ögonsmink osv.

De här har väl inte många missat hoppas jag? Highlightern Mary-Lou Manizer och bronzern Betty-Lou Manizer från TheBalm. Kan säga som så att de är de absolut bästa om en inte har produkter som dessa sedan innan. Helvete vad pigmenterade alltså och använder dem varje dag pga... why not?

Full Throttle i 'Color Riot' från NYX. Den här är... jag vet inte vad jag ska säga. Perfektion? Brukar oftast kombinera denna med min älskade Matte Chocolates från IsaDora om jag få 'extra tryck' (lol) i ögonsminkningen eller med paletten nedan.

i-Divine Palette i 'Enchanted Forest' från Sleek. Detta är faktiskt min första produkt från Sleek och mitt senaste inköp! När jag och Josefine var på Sephora så gick jag till märkets hylla och kikade, sedan såg jag denna och en till. Väldigt färgglatt för att vara mig men tyckte de dova färgerna (är mycket dovare IRL alltså) med lite 70s-feeling var väldigt väldigt fina så det blev denna. Kommer nog mest använda färgerna ihop med brunt eller svart! Enda negativa är att den inte har några transition-färger. Alltså diskreta bruntonade färger för att lägga ovanför ögonlocket under andra färger.

Tattoo Liner från Kat von D. Detta var min första produkt från Kat von D men kunde inte låta bli när jag hört så mycket om den, trots att den är vattenfast vilket jag tidigare inte gillat pga blir lätt blankigt. Men denna är så. jäkla. bra. En kan göra både tunna linjer och tjockare med denna, svarta färgen är perfekt intensiv och den sitter som BERGET. Torkar dock väldigt fort så en får vara lagom kvick!

De här har nog folk inte missat på min Instagram då jag åtminstone använder den översta, Liquid Suede Cream Lipstick i 'Soft-Spoken' från NYX, typ varje dag jag inte assistentjobbar. Det är livets mauve-färg alltså. Den understa i samma serie, 'Stonefox', köpte jag för några veckor sedan då jag har pillat på den ett tag och älskar den också. Det är en mörkgrå färg och fuckin amazing.

Alltså dessa lipsticks är så sjukt svåra att få till bra på bild. 'Soft-Spoken' är mer som en mörkare nyans än mitt nya rouge jag visat i detta inlägg. Här finns bild när jag använder den! Och 'Stone-Fox' är verkligen inte lika blå (kika här t.ex.) och eyelinern swatchade jag lite tjockare bara för att ni ska se hur intensiv den svarta färgen är.





PUST! Det var det. Då jag älskar dessa märken ovan, vissa precis börjat testa, har ni då några tips på andra produkter? Och vart tusan kan en få tag på vilken nyans en vill i Lingerie Liquid Lipstick från NYX?!




My favorite makeup products at the moment! Try the Google translator for reviews.
#1 - Anonym

tack för inspirationen!
vad tänker du omkring detta att köpa produkter av kat von d, som är en äcklig nasse? synd att hennes produkter verkar vara bra :/

Svar: Jag tänker som såhär att om hon är en äcklig nasse så hade jag väl inte köpt produkter? Du kanske ska vara mer konstruktiv och även addera källor när du skriver sådant? Jag undviker t.ex Jeffree Star och Limecrime pga allt jag hört och läst, men inte hört ett ord om Kat. Googlade lite snabbt och såg att hon dejtat Jesse James en gång i tiden men hittar inga bevis på att hon idag är nasse.
Sister Disco

#2 - pia

nämen härregud, en kan ju inte kritisera dig överhuvudtaget! för mig är hon (kat von d) helt omöjlig och det räcker ju att hon dejtad JJ..
och det finns massor att hitta pa nätet, tex: http://vicepresidentialactionrangers.blogspot.de/2011/07/kat-von-d-is-racist-or-at-least-one-in.html

trodde du skulle välkomna att bli medveten om santhär :/

Svar: Fast nej stopp lite nu. Läste du mitt svar på förra kommentaren? Jag är självklart öppen för kritik, om den är konstruktiv vilket jag inte tycker att förra kommentaren var. Som jag skrev tycker jag det är lägligt med källor när en kommer med sådana anklagelser. Att hon dejtat J.J kan jag på ett sätt förstå är ett varningens tecken, men eftersom det inte precis var igår så kan hon ju ha förändrats. Naivt kanske, men folk har ändrat banor förr. Eller lika gärna inte. Så jo jag är visst välkomnande för att bli medveten om folk vars smink jag köper är nazister. Men att önska källor är faktiskt inte mycket begärt så tack för länken, ska kolla!
Sister Disco

#3 - Daniella 🌙

Jag älskar mina limecrime, Doe Deere har steppat tillbaka från föredraget så mycket och det faktum att det är de bästa veganska kemikaliefria läppstiften gör det okej för mej att bära dom. Doe är väl inte världens bästa person men ska man ta avstånd från allting som är fel hade jag behövt gå naken, då alla butiker (Kappahl, Lindex osv) som har plus size kläder är väldigt shadey när man har jobbat där och får veta vad som egentligen pågår i fabriker. Gud nu blev detta världens pk kommentar men ville bara skriva att jag älskar LC och har precis klickat hem tre Nyx och ser fram emot att se hur de är!