Onsdag med sushi, arbetsprover och grrrlpower;

Förra onsdagen vinkade jag adjö på tågstationen till min kompis som praktiserade hos mig ett par dagar. Grät en skvätt för har varit så fint och kul att ha haft henne på besök! Kanske coolaste och vettigaste 18-åringen jag vet. Nåväl, när det var färdiglipat så mötte jag upp min fina vän Hilda för att köpa sushi och äta och fixa med våra arbetsprover. Japp, vi har sökt samma utbildning utan att vi först visste om det haha. Hade varit SÅ kul om vi båda kom in alltså!
 
Och det här med konkurrens är så mycket bullshit tycker jag. Att ha vänner som också är fotograf är bland det lyxigaste jag vet. Jag har ett litet gäng som jag rådfrågar när det behövs och de gör samma med mig. Och framförallt höjer vi upp varandra så mycket vi kan. Det är så jäkla viktigt, speciellt med icke-män som redan är i underläge liksom. Men att hänga med Hilda, ge varandra konstruktiv kritik och idéer med varsin dator bredvid varandra var så himla fint. Och så får en inspiration också såklart av den andra. Toppen helt enkelt! Ingen av oss förväntar sig att komma in på utbildningen men klart en hoppas. Jag är mest kräkfärdig över att några ska sitta och bedöma mig och mina prover. Det är ju så privat.
 
 
Nu är jag påväg in till stan och ska dricka kaffe med en annan fotografvän haha.






 Last Wednesday when I hung out with my friend Hilda and we worked with the photos we would send to a school. I'm so thankful for friends who's also a photographer.
#1 - Hilda

<3