Popaganda, day 2;
Dags för andra och sista dagen på Popaganda!


Supergrymma Frankie Cosmos inledde dagen!

Fina fina Marit Bergman!

Andra konstsimmet denna festival! Samma herrar som varit där varje år (tror jag?)!

Och alltså Amanda Bergman, sådan jäkla queen! Tror jag tycker hon har Sveriges bästa röst. Hon var förvånansvärt energifull på scen faktiskt vilket inte syns här ofc. Tacksam att fota ja.

[ingenting] var superbra och var magiskt att höra 'Dina händer är fulla av blommor" live.

Crystal Fighters var fett roliga och typ hela publiken dansade vilket var fint att se från ljudtornet <3

Niki & The Dove, så jävla awesome.

Och sen, Belle & Sebastian. Kom till sidan av fotodiket (plåtade publiken lite) lagom till min favorit 'Another Sunny Day'. Så himla himla bra live och Stuart var svigullig i mellansnacken.

Som de tydligen brukar göra under 'The boy with the arab strap' drog de upp front row till scendans. Dog gullighetsdöden.

Kan inte i ord beskriva hur bra de var live alltså. Magiskt. Kul kuriosa: när jag stod uppe i ljudtornet och fotade tvingade deras egna, typ 50+, ljustekniker mig att dansa med honom. Ej creepy, bara dödskul. Ska skriva in det i mitt CV för framtiden.


Vilken festival det blev! Men det har jag ju beskrivit tidigare. Längtar galet mycket till nästa år!


Popaganda, dag 1.






The second and last day at the Popaganda Festival! Try the Google translator to read more about it.
Popaganda, day 1.