Work work work work work;

1. Vad ville du bli när du var liten?
Bra fråga alltså. Det enda jag minns är att jag redan från mellanstadiet ville bli journalist.


2. Vad trodde du att du skulle bli när du var tonåring?
Ja, fortfarande journalist.


3. Vilka var dina bästa / sämsta ämnen i skolan?
Mina bästa var nog svenska, engelska och musik. Senare i gymnasiet även idrott (lol, tack vare bra lärare alltså), foto och textkommunikation tror jag. Sämst var historia, naturkunskap och matte.


4. Vad gjorde du efter gymnasiet?
Sommarjobbade på mammas jobb och typ försökte komma på vad jag ville med livet.


5. Vilket var ditt allra första jobb?
Jag fortsatte som visstidsanställd på mammas jobb i flera perioder. Liknar Ericsson lite så var ett fabriksjobb där jag byggde lite produkter, analyserade saker och hade gulliga arbetskamrater från typ 19-60 år.


6. Vad har du haft mer för yrken?
Inte så många faktiskt. Testat assistentjobb och bredbandssupport och så jobbade jag på en paketterminal på Posten i 2 år och 3 mån innan jag har mina jobb idag. Har varit arbetslös en del tyvärr.


7. Vad går ditt nuvarande jobb ut på?
Jobbar som frilansfotograf och fotar bl.a konserter åt Rockfoto. Har något annat på G förresten, ska börja plåta porträtt åt en sida. Återkommer! Och så har jag jobbat som personlig assistent åt en person i 2,5 år nu.


8. Vilka är dina starka / svaga sidor på ditt jobb?
Kan inte skriva om assistentjobb här. Men med fotandet så är det att jag är bra på att hålla inspirationen igång genom att bl.a hitta saker på nätet som ger mig idéer och inspiration. Att jag är bra på att få oerfarna modeller bekväma, att jag inte grämer mig för utmaningar utan kan tänka ut allt från miljöer till ljus jag inte är van vid som jag vill testa. Jag är nog i allmänhet ganska bra på att armbåga fram mig själv. Sämst kanske kan vara att jag inte hittat ett sätt att hålla min ångestproblematik i balans med fotandet.


9. Nämn något som du är extra stolt över att ha gjort i ditt jobb?
Att jag har vågat kontakta (offentliga) personer och sidor för att börja fota åt dem/med dem. Att släppa jantelagen helt och 'ligga på'. Något mer specifikt kan jag inte komma på just nu.


10. Vad skulle du vilja jobba med om du inte hade det yrke du har i dagsläget?
Så himla svårt. Kanske starta upp ett veganskt frukostställe. Det har jag tänkt på sedan jag blev vegan för över 6 år sedan.


11. Vad tror du skulle vara det sämsta jobbet för dig?
Oj. Typ säljare, advokat eller ekonom.


12. Vad gör du om fem år?
Livnär mig som fotograf med massa roliga samarbeten med företag och inte bara i Sverige.

 

 

Lista lånad av HanaPee.

 

 A list borrowed from HanaPee. Try the Google translator!