Paris, day 1;
nu kan jag fan inte hålla mig längre. jag har mer att visa från idylliska Björkvik från tidigare i sommar, men får jag inte börja visa min och Evelinas Paris-resa snart så kommer jag bli fullständigt galen!

så, runt 14-tiden i måndags, den 29 juli, anlände jag och Evelina på vårt hostel i Montmartre.


vi checkade in, tog en husesyn samt en snabb vila innan vi begav oss ut på de franska gatorna.


vi gick gata upp och gata ner för att leta efter veganrestauranger som jag skrivit upp men som antingen var flyttade eller stängda för dagen, så vi satte oss på första bästa ställe för en burgare. Indiana Café vid République mättade oss, då vi inte ätit eller druckit på 12 timmar.


då vi redan hade hunnit gå massor och tillslut ätit, begav vi oss tillbaka till vårt hood. och titta, Sacré Coeur mellan husen utanför vårt hostel!



det var på ett budgethotell vi spenderade fyra nätter på. inte i det supermodernaste laget alltså, men dötrevlig personal, dygnsbemannat, rum som dög för oss ändå och en minut till Anvers-metron. jag rekommenderar varmt Le Regent Montmartre!

och så gick vi till närmaste mataffär och promenerade sedan de där få minutrarna upp till den dära utsiktsplatsen.


vindruvor, plommon och rosévin.


och världens finaste person <3


där satt vi och surplade vin och oj'ade oss över den helt magiska utsikten. ville aldrig gå därifrån.

men det gjorde vi tillslut, när det hade mörknat.



ett helt perfekt slut på första dagen i Paris med min bästa person!




first day in Paris. walks, burgers, and rosé and fruits by beautiful Sacré Coeur. fantastic.
 
 
 
 
#1 - Malin Aurora

Åh<3

#2 - Milena

Fina bilder!