Paris, day 2;
tisdagen den 30 juli var första heldagen i Paris och det skulle vara stora second hand-dagen runt om Marais!



men först letade vi upp Un Monde Vegan64 rue Notre Dame de Nazareth, som är en vegansk liten mataffär(!!!!!!). jag vet inte hur många gånger jag sa "herregud, jag dör" när vi var där inne för de hade verkligen ALLT en kan önska sig. köttsubstitut, mejeriprodukter, godis, kakor allt allt allt. vi köpte med oss till en picknick senare och en ost att ha till hostelfrukosten.


vi var beredda på att promenera en hel del, så vi hade med oss frukter i en påse.



på jakt efter en viss second hand-affär råkade vi hitta denna och gick in.

och tur var väl det, för där köpte jag min nya favoritkjol för endast 80 kr! på 77 Boulevard de Sébastopol ligger affären och det finns flera second hand-affärer i närheten.


denna var vi ute efter på 64 Rue Tiquetonne, som jag hade fått tips om av en bekant på Facebook. jag vågade inte fota där inne pga personal överallt, men det var GIGANTISKT på endast ett plan. hittade ett par nya Levis-shorts i en reakorg. rekommenderar starkt Kiliwatch, så väldigt mycket!



vi råkade även gå förbi Bleach Vintage Store på hörnet av 93 Rue Saint Denis/76 Rue Rambuteau, där vi gick in. mycket trasiga jeansshorts, band-tshirts, batik och enkla toppar som en kunde få avklippta till magtröjor i kassan. ganska mysig butik, men jag hittade dock inget!


nu var vi lite smått trötta så vi köpte pommes på KFC och gick över kanalen mot Notre Dame.


fantastisk byggnad alltså.



haha!


hejhej!


kärleksbron där folk som är kära har satt fast hänglås. gulligt overload.

och så satte vi oss vid kanalen för picknick.


tre sorters veganchoklad, kakor och frukt. helt okej liksom.


jag började skriva vykort som jag aldrig skickade haha. fanns liksom aldrig någon tid att skriva klart och leta frimärken. fina kort dock.


så var vi på språng igen!


letade i en halv evighet efter omtalade Free'P'Star20 Rue de Rivoli. kanske mysigaste affären någonsin med tre små trånga våningar fullproppade med kläder. dessvärre hade de inte vad jag var ute efter.



vackra vackra Paris.


vi gick till Loving Hut92 Boulevard Beaumarchais. och herrejävlar. det var seriöst den godaste (veganska) cheeseburgaren jag någonsin har ätit och utan tvekan topp 5 bästa måltiden. alla veggosar där ute MÅSTE hit om ni åker till Paris! Evelina åt en grym pasta bolognese med veganparmesan förresten.


sedan åkte vi hem, drack lite överbliven rosé från gårdagen och gjorde oss i ordning.


promenerade längs storgatan utanför...

...med de här två! min underbara vän Jennifer och hennes dötrevliga pojkvän Kevin. och japp, det är den Jennifer jag hälsade på i London förra sommaren. helt galet att vi råkade åka till Paris samtidigt! vi hade en trevlig pubrunda i vårt hood och efterfest med vin på vårt hostelrum med Spotify.



en väldigt fullspäckad, härlig och rolig andra dag i Paris!
läs om första dagen här.
 
 
 
 
 
the second day in Paris! vegan store, vintage stores, a lot of walking, Notre Dame, picnic by Seine, the best vegan cheeseburger and pubs with my friend Jennifer from London and her boyfriend. try the Google translator in the sidemenu to read more! and you can read about the first day here.
#1 - lisa

åh så roligt ni verkar ha haft det och himla tjusiga bilder. ni är så fina!