Week 9 + safety & gratefulness;
Även om jag mått ganska kasst i grunden har jag ändå varit väldigt social denna vecka. Var nog därför jag somnade innan midnatt igår och kom upp vid 08:30 idag haha, men blir ju lätt socialt utmattad. Men jag är stolt över mig själv, att hänga med fina personer jag känner mig trygg med har varit en nödvändig paus i allt annat som händer.


I måndags åt jag middag med Caroline på Taco & Tequila men är helt omöjligt att redigera bilder därifrån haha. Vi åt i alla fall underbar tacos, planerade spännande hemliga stordåd och avslutade kvällen med en fulöl på Andra Långgatan. På tisdagen hade jag ju plåtning med Hanna och efteråt åt vi sushi från bästa Hälsobaren Sushi nära Järntorget. Redigerade bilder och podd hela onsdagen och ska fortsätta redigera bilder idag! Kommer ta ett tag för sista urvalet innehåller så himla många haha. Hoppas på att kunna visa er imorgon eller senare i veckan!


I fredags efter dygnsjobbet åkte jag till Linnéstan och mysiga Bönor & Bagels.


Åt frukost med Stephany som var nere från Stockholm. Inte setts sedan typ sommaren 2015 så det var hur fint som helst att ses <3 Vi pratade om relationer, alkoholnormen, hur vårt fotande går och vidriga män ofc hehe. Sådan väldigt klok och inspirerande människa alltså.

På kvällen gick jag 1 min bort till mina kompisar Emil och Stina som bjöd på GRYM hemgjord pizza och så spelade vi spel och kollade på gamla mellobidrag resten av kvällen.

Och igår käkade jag lunch med en kompis (och även kollega) på Kale'i Kaffe vid Domkyrkan. Ingen av oss hade varit där innan och vi dog lite över hur fint där var och lunchbuffén var fantastisk! Pratade nonstop i 3h.

När vi sade hejdå skulle jag egentligen på museum med en kompis men hon hade en stund innan skrivit och behövt ställa in. Så jag och den jag nyss sagt hejdå till bestämde oss för att mötas upp igen och så gick vi i lite affärer haha. Bl.a. Monki's nya butik på Kungsgatan som var svinfin! Handlade mest underkläder men jag köpte även en drömmig meshklänning jag varit sugen på ett tag. Hoppas den kommer till användning snart så jag får visa er!



Kan leva på denna vecka länge alltså. Och jag har nu börjat känna sådan enorm tacksamhet. Tacksamhet för nära och kära som ger mig helt enorm trygghet, nya insikter och perspektiv och som jag vet finns där och jag för dem. Att känna lugn, tillit och trygghet är verkligen vad jag behöver just nu och jag är så previligerad. Fantastiskt.
Idag ska jag kolla på vintersport (uppväxt i sportfamilj ok), städa, diska och redigera bilder på Hanna. Blir en fin söndag!







Even though I've felt kind of crappy this week I've been very social and have spent a lot of time with friends. Friends that I feel safe and calm with and I'm so proud of myself. Try the Google translator in the sidemenu!