The Imaginarium Of Doctor Parnassus.

det känns lite som att jag är en av de få som inte har sett The Imaginarium Of Doctor Parnassus.

men nu har jag det äntligen i alla fall och den var så sjukt sjukt bra, fin, vacker, konstig och underbar.

den handlar om Doctor Parnassus som har ett resande teatersällskap

och erbjuder sin publik att uppleva drömmarnas värld genom deras magiska spegel.

detta sker med en pakt med Djävulen, som kommer att ta det han förtjänar.

nämligen doktorns dotter.

 


 

Tom Waits som Djävulen, fantasivärldar, vackraste Lily Cole som dottern, märkliga händelser,

och Tony som spelas av Heath Ledger, Johnny Depp, Jude Law och Colin Farrell.

jag kan omöjligt tro att filmen kan bli så mycket bättre. jag älskar den!

 

 

 

 

 

 

 

it feels a bit like I'm one of the few who haven't seen The Imaginarium Of Doctor Parnassus.

but now I have and it was so amazingly great, lovely, beautiful, weird and wonderful.
it's about the Doctor Parnassus that have a traveling theater company
and offers its audience to experience the dream world through their magic mirror.
this is with a pact with the Devil, who will take what he deserves.
the doctor's daughter.

Tom Waits as the Devil, fantasy worlds, beautiful Lily Cole as the daughter, strange occurrences,
and Tony who's played by Heath Ledger, Johnny Depp, Jude Law and Colin Farrell.
I can't believe that the film could be much better. I love it!

#1 - Natasha

Jag såg den bara för några dagar sen. Helt underbar film!

#2 - Natali

ta med den hem!?! J AVILL SE HEEH