Late vegan Advent breakfast;
Canon EOS 6D + Canon 50/1.4.


Vaknade redan vid 08 idag, äntligen. Har haft sömnproblem de senaste kanske 3 veckorna så har sovit förbi alarm (förutom när jag assistentjobbat) och inte kommit upp i bra tid. Men nu så. Satte igång Beach House på hög volym medan jag surfade lite, klappade och pussade Kitty och sedan gjorde frukost. Hade tänkt göra denna igår men orkade inte handla tidigare på helgen. Det blev i alla fall risgrynsgröt, lingongrova med rökt sk*nka, kaffe med sojamjölk (jaja det skär sig, don't care) och lite glögg samt svartvinbärs-Proviva framför första avsnittet av Mysteriet på Greveholm. Dör över mig själv. Stackars alla som inte vaknar upp hemma hos mig i dessa tider alltså.





Late Advent breakfast. Rice pudding, bread with smoked vegan ham, coffee with soy milk and some mulled wine and black currant drink. I love myself. Poor all who don't wake up at my place in these times.
#1 - S

Sen jag började med Oatlys iKaffe i mitt kaffe och té är jag gladast i världen. Plus att de slutat importera sitt d-vitamin från Israel så jag ba´ *dör*.

Svar: Hehe jo jag vet att det finns, men av ekonomiska skäl köper jag sojamjölk då jag ibland dricker ett glas rakt uppochner. Kan inte de med havre :/
Sister Disco

#2 - Anonym

Rismjölk i kaffe är såååå gott. Om du inte testat än: gör det! :)

#3 - Frida

Underbara bilder :)
Måste fråga en sak, du skriver att du fotat med Canon EOS 6 d + Canon 50/1.4 Är det sista ett objektiv? Har precis köpt en systemkamera och har inte fått kläm ännu på hur den funkar :)

Svar: Tack! Ja precis det är ett objektiv :) Ett tips är att läsa manualen, det är det bästa för att lära sig hur sin kamera funkar. Sedan såklart plåta massor och plåta i manuellt läge. Googla ISO-tal, bländartal och slutartid!
Sister Disco

#4 - Anonym

Åh Mysteriet på Greveholm är den finaste julkalendern jag vet!

#5 - Robex Lundgren

fin blogg

Svar: Tack så mycket!
Sister Disco