Mauve & highlighters;
Hej! Vill bara börja med att säga att jag hoppas ni kan ha lite överseende med denna blogg framöver då jag, som jag hintat om då och då, inte har den bästa perioden just nu. Det är jäkligt kasst om jag ska vara ärlig, men kan inte säga mer då det inte berör mig i första hand. Men vill ändå vara ärlig med mitt mående, för det tycker jag en kan få vara ändå. Ska göra mitt bästa här i alla fall, kan ju vara gött att ha lite fokuseringspunkter liksom. Men håll tummarna ok?


Ok, nu blir det ju helt absurt med tanke på vad resten av inlägget ska handla om men skitsamma. Tänkte visa lite nya saker jag inhandlat som är/är till för smink.




Denna highlight-palett från Sleek har jag swatchat hur många gånger som helst på Sephora det senaste halvåret men inte köpt, förrän nu. Har tänkt att jag har min trygga från TheBalm men äh, tyckte att jag förtjänade denna nu. Och nog för att jag vet hur den ser ut på armen men wow. Har inte testat alla på ansiktet än, bara den lilatoniga och bronstoniga och de är fantastiska. Lite skeptisk till hur jag ska hantera den krämiga (längst upp till vänster), men det blir spännande!


Då jag varit extremt lat med att rengöra min rosa Beautyblender så den började mögla tillslut (:D) behövde jag ofc köpa en ny och min vän som jobbar på Sephora tipsade om denna svarta! Hon sa att den skulle vara mjukare och jag gillar denna verkligen mer just därför. Och hade använt denna samma dag utan att hunnit rengöra ok.

Här är lite samma sak som med paletten. Har swatchat denna länge men nu äntligen! Detta är alltså 'Embellishment' från NYX Lingerie-serien som sticker ut lite mer iom lilatonig. Svinsvårt att fånga på bild alltså, men tror att jag trots redigering fick till det hyfsat på den högra bilden. Ska försöka visa er den på snart!


Och ett annat äntligen är att jag har hittat en fanbrush (för highlight om ni ej har koll) och grym blending brush för globlinjen! Den förstnämnda är från Kicks om jag minns rätt och den andra från NYX. De är perfekt mjuka och har perfekt storlek!


Jag behövde nytt transparent löspuder och köpte min gamla favorit från e.l.f! Har testat ett fast puder från IsaDora ett litet tag men tycker inte alls det var lika bra plus saknade att 'baka' puder över concealern under ögonen så. Älskar fortfarande denna!

Okej har inget med smink att göra men när jag insåg hur många år jag använt min borste så slog jag till på en sådan här Tangle Teezer! Fäller fortfarande massor av hår pga tunna men många strån, men ändå inte lika mycket då denna är så förbannat mjuk.



Ja och det var den konsumtionen. Är i alla fall glad över att jag inte köper femtioelva produkter från olika märken för samma basgrejer, utan är ganska hyfsad på att hålla mig till samma tills de tar slut. Det var det!
Inget i inlägget är sponsrat eller ett samarbete.








Some new stuff that I bought last week. Amazing highlight palette from Sleek that I've wanted for like 6 months, the soft black Beautyblender, fanbrush from Kicks (I think) and blending brush for the crease from NYX, Lip Lingerie in 'Embellishment' from NYX, my fav transparent loose powder from e.l.f and a Tangle Teezer. If you wanna know more about my opinions, try the Google translator in the sidemenu!