Sister Disco goes The Distillers!
Nu är jag färdig och klar för Halloween-festen! Och mitt val av utklädnad föll på Brody Dalle från punkrock-bandet The Distillers. Om jag ska vara ärlig vet jag inte riktigt vad jag har gett mig in på, för Brody är världens vackraste kvinna. Jeez. Men jag blev minsann lite nostalgisk när jag dammade av gamla klädesplagg och tygmärken jag inte har använt på väldigt länge. Det här är kul och kuligare blir det när mina vänner får se mig, för såhär var det längesen de såg mig.

Jag fasar både för att promenera till bussen, åka bussen, gå av bussen och gå till J som har förfest i city. Jag fasar verkligen för jag har vant bort den här stilen. Och det är klart att jag får räkna med konstiga blickar, då jag erfarade det när jag för två år sedan sprang runt med trasiga klorinstänkta byxor och nitväst. Herregud, vad tusan har jag gett mig in på? Jag har t.o.m. bett J att köpa mat till mig, lagom till jag är framme i stan. Haha.

Förfest som sagt och det blir förmodligen bara jag och J. Haha. Vid 18.30-tiden bar det av för färd till F där festen ska hålla till. Och han bor verkligen på ett perfekt ställe för en fest som denna. Mitt ute i trollskogen, 2 km till närmsta granne, vildsvin i skogen, och omöjligt att ta sig därifrån förrän imorgon förmiddag. Hoho.

Nu fick jag ett sms av en annan F, som meddelade att hennes pojkvän skulle kirra alkoholfritt vin till mig. Härligt!

Jag har ett par frågor helgen till ära:

- om ni ska på Halloween-fest i helgen, vad blir er utstyrsel?
- vilken är den bästa skräckfilmen ni vet? och vilken är den sämsta?








#1 - Spådam Annki

Oj vad fin du är, du kommer att ha skitkul i kväll å här fanns det mycket att läsa också!

Kram Annki

Trevlig Halloween ; )

Ps

Har du ätit pumpa någon gång ?



http://www.kartomantik.se

#2 - MAX

SKITUNGE VA DU ÄR VACKER!!1

de här gjorde min dag, ja vill mä på fest :(:(

#3 - anna

Jättesnyggt!

rockigt!

#4 - Jens

Jag klädde ut mig till ett konstverk :)

Vitklädd, svart gubbkeps, konstnärlig halsduk och en tavla hängandes runt halsen. Med mig hade jag också färg och penslar och de andra på sittningen jag var på fick skapa mig under kvällen.

#5 - E

haha, du är så söt baby.



Bästa skräckfilm? Well, jag älskar gamla horrorfilmer typ The Bride Of Frankenstein från 30-talet osv.

Sämsta skräckfilm? Finns för många för att kunna nämna en enda.

#6 - Bess

Jag gillar punk. Mer punk till världen.punkt.

#7 - shehas

brody dalle är typ en bautabra utklädnad!

hmmm min dröm utklädnad är robocop (poster.jpg" rel="nofollow">http://www.matusiak.eu/numerodix/blog/wp-content/uploads/robocop3poster.jpg). men det är nog skitsvårt att fixa.

om jag skulle hyra en maskerad-kostym skulle jag nog vilja vara utklädd till någon renässansdam. haha jag har alltid velat ha såna där fina klänningar duvet!

igår kollade jag på omen. den är bra! någon gång när jag vågar ska jag kolla på cannibal holocaust hehe

#8 - Ida

Klockrent!

Ska inte på någon halloweenfest i år, är genomförkyld. Trist värre. Men om jag skulle ha klätt ut mig skulle det nog ha blivit en glammig 20-tals flapper, eller kanske Charlie Chaplin!

#9 - Sister Disco

sv till Spådam Annki:

tack så mycket =) det var hysteriskt roligt faktiskt!

vad kul, hoppas att du fortsätter läsa då.



nej det har jag inte. är det verkligen en höjdare? jag har svårt att tänka mig det :/



detsamma hörrudu, och kram!

#10 - Sister Disco

sv till Max:

haha tack, jag visste att du skulle kommentera spektaklet!

we missed you last night.

#11 - Sister Disco

sv till anna:

tack! tja. lite sådär punkrockigt, ja.

#12 - Sister Disco

sv till Jens:

Jens, jag är inte ett dugg förvånad. Haha. Det där var nog den bästa utklädnaden någonsin! Jeeez.

#13 - Sister Disco

sv till E:

klart jag är haha. erkänn att det var en bra utklädnad? ;)



åh den har jag velat se jättelänge, tack för påminnelsen!

#14 - Sister Disco

sv till Bess:

puss.

#15 - Sister Disco

sv till shehas:

javisst det är det. förmodligen för att det nog inte är många i vårt avlånga land som väljer just DEN utklädnaden. haha.



jag kan inte öppna länken tyvärr :/

Ja men renässans-stilen är så otroligt vacker. åh.

Omen är bra, vad jag minns. Det var längesedan jag såg den dock. Okej, den filmen har jag inte hört talas om faktiskt.

#16 - Sister Disco

sv till Ida:

klart som tusan!

nej, vad trist. du får krya på dig, minsann.

åh Chaplin hade varit superbra! då hade jag blivit imponerad. haha.