
något som gör mig fruktansvärt arg just nu är Calvin Klein's nya reklambilder.
hela Göteborg är pyntat med en gresande Eva Mendes och inoljad man med dålig hållning
och en himlans massa muskler.
men bilden ovan gör mig lite glad ändå. (Moa som har tagit den någonstans)
"Vilka underbara budskap vi förmedlar till våra barn."
-det som gör mig glad är att det inte bara verkar vara jag som tänker så.
för det är ju precis så det är vilket gör mig så himla frusterad.
det handlar om budskap och hur lätt det faktiskt är att påverka barn och tonåringar.
hur samhället skapar sexism och ideal, vilket leder till att många lider av kroppskomplex
och depression för att ens kropp inte ser ut som de där Photoshopade modellerna.
men jag pratar inte bara om budskap om hur ens kropp ska se ut,
utan även i detta fallet om just kläderna och hur bilden ser ut.
för har ni tänkt på hur mycket reklam skiljer sig från reklam?
kvinnor och män alltså.
männens underkläder ska oftast vara hyfsat stora och bekväma av bomull,
medan kvinnors helst ska vara så minimala som möjligt och bara spela på sexighet.
men uppenbarligen finns det kvinnor och tjejer som inte alls
tycker att de där spets-stringtrosorna sitter snyggt på en.
och det är då problemet knyts samman med ens kropp, att man inte tycker man passar i allt.
vilket i sin tur brukar leda till att man letar en massa fel här och där.
komplex kan växa fram på skrämmande många sätt -och hur snabbt som helst.
är det verkligen så vi vill ha det, Calvin Klein?

please use the Google-translator, from Swedish.