one way or another?
image12Jag har inte bloggat på lite mer än en månad.
och nej jag tänker inte sitta och rada upp allt jag har gjort, för hur beskriver man sakligt en av de underbaraste månaderna i sitt liv? Däremot kan jag säga att jag verkligen har levt för stunden och hjärtat har dansat. Det finns en speciell person som förgyller mitt liv nu, en person som betyder oerhört mycket för mig. Du vet vem du är.

- - - - - - - - - - - - - - -



Jag sitter här med en av de tuffaste besluten någonsin.
Det handlar om min framtid.
Tanken på F R A M T I D E N gör att jag vill gömma huvudet i en kofta, blunda och hålla för öronen för att komma till en annan plats eller spy ut all ångest.
För ett litet tag sen kom jag till insikt (läs: tidigare inlägg) om att jag vill plugga inom något i Göteborg till hösten. De senaste dagarna har jag verkligen försökt förtränga denna tanke, pga jag inte har orkat ta något beslut. Jag vet precis vad jag vill bli, men jag velar som tusan. Ska jag börja plugga denna hösten, eller nästa? Det är jättesvårt att få jobb här i Karlskrona. Och tanken på att hålla på att springa på Arbetsförmedlingen i 1½ år till känns hyfsat svinigt. Och ja, det finns en viss anledning till att jag är osäker, vilken jag inte vill ta upp här. Jag kan inte heller planera 6 månader framåt med tanke på denna anledning. Mitt hjärta säger en sak, medan min hjärna säger en annan.
And it's driving me crazy.

Allt detta blir inte bättre av att massor med människor hela tiden frågar vad jag vill göra av min framtid. Jag kommer på vita lögner enbart för att slippa förklara allt, säga vad jag känner. För jag tror inte att någon skulle förstå. Dessutom känns det som att folk inte bryr sig om VAD man vill göra, utan att man gör NÅGOT överhuvudtaget.

Kan inte tiden, på ett par sekunder, hoppa fram 1½ år?

En fin vän tog sig tid till att lyssna på mig på MSN nyss. Bruden är smart minsann och vi kom fram till att jag åtminstone bör SÖKA utbildningar. Och sedan se vad nästa steg blir. Frågan är väl om jag kan ta ett steg utan att bli bunden till något?
För det är vad jag inte vill bli. Bunden.




//Mad