Earth Hour.
Jag läste nyss hos Linda om Earth Hour.
Det är en klimatmanifestation som äger rum den 28 mars 20:30-21:30 över hela världen.
Syftet är att uppmärksamma och skapa engagemang kring klimatförändringen genom att
släcka ner hushåll, skolor, arbetsplatser o.s.v.

Enligt Wikipedia så minskades energikonsumtionen med 2,1%- 10,2%,
den 31 mars 2007 när den första "Earth Hour" hölls i Sydney.
Då deltog 2,2 miljoner människor.



Jag tycker att detta är en lite smått underbar kampanj och jag ska definitivt vara med!
Sånt här är så himla viktigt tycker jag. Och jag ska nog upplysa lokaltidningarna i Karlskrona.

Visst är ni väl också med?






"Earth Hour" is arranged on March 28'th, 20:30-21:30.
Im in, aren't you?


#1 - sabina

Jag skulle gärna vilja vara med på det där. Men jag ser Bob Dylan just då, så.. Man kan ju inte bara avbryta spelningen. ^^

#2 - jill

svar: ja det är klart den är, men den har jag lagt upp minst 5 gånger redan ;D

#3 - Madeleine

sv till sabina:

ah jag förstår. man får väl hoppas att de inte

släcker ner hela Globen(?) under en timma då :)



sv till jill:

okej :)