mina 10 finaste klänningar.
Idag mår jag inget vidare faktiskt.
Det blir bevisligen konsekvenser av att somna i en kall lägenhet,
vilket jag gjorde natt till igår.
Så eftersom att jag har en massa ledig tid idag och eftersom ni har bett om det,
så har jag knåpat ihop en tio-i-topp-lista av klänningar i min garderob.
Alla är second hand, såklart.



1.
Min sjömansklänning är det finaste som finns i min garderob.
Den var en dräkt från början, men jag sydde om den.
Tillsammans med min franska parfym så känner jag mig finast i stan med denna.



2.
Jag känner mig verkligen ståtlig i denna fantastiska klänning.
Paisleymönster, puffiga ärmar, vippig, makalös passform, perfekt krage.



3.
Åh vad jag älskar denna, älskar älskar älskar!
Jag har använt den tusen miljoner gånger och fler kommer det att bli.



4.
Blommig, rosa, gul, kort.. vad mer behöver jag säga?
När jag går med denna känns det som att jag lyser upp vägen, typ.



5.
Denna klänning känns som en blandning av olika chokladsorter.
Man vill bara äta upp den. Och jag älskar att matcha denna klänning
med bruna knästrumpor och bruna skinnpumps.



6.
Jag älskar starkt framträdande mönster,
så denna ligger varmt om mitt hjärta.



7.
Jag tycker inte om att klä mig i gråskala,
då jag nog är en färgglad människa i största allmänhet.
Men denna klänning är definitivt ett undantag
och den blir ännu finare med t.ex. ett rött brett skärp i midjan.



8.
Detta kan man nog kalla för den finaste klänning av de allra första
jag inhandlade second hand.
Det var efter denna klänning som jag började hitta guldkorn lite här och var
i butiker och på Tradera.
När jag känner för att vara abstrakt för en dag eller kväll,
så blir detta mitt första val.



9.
Det är inte ofta man hittar långarmade klänningar som sitter som en smäck,
men denna måste vara en av dem.
Tyvärr använder jag den inte så ofta, då den behöver lagas lite grann och få en till knapp.
Men snart så.



10.
En klänning med bättre passform får man faktiskt leta länge efter,
för denna får verkligen fram ens former perfekt.
Den är en sån där fin klänning som man inte använder så ofta,
för att den känns lite ömtålig.



Givetvis vill jag ju höra vilken ni tycker är finast?






Top ten dresses. Which one is the most lovely dress?
#1 - emma

klänning nummer nio var min favorit!

#2 - sabina

Jättesvårt att välja favorit! Tycker alla är superfina. :)

#3 - jennifer,

klänningar är så underbart. i princip allt jag klär mig i numera, fast kjolen har gjort en comeback. tvåan var nog den jag gillade bäst

#4 - ina

vilka vackra klänningar!

#5 - lisa

underbara klänningar!

#6 - Madeleine

sv till sabina:

tack så hemskt mycket!



sv till ina:

åh, tackar.



sv till lisa:

tack!

#7 - Veronika

Jag tycker 10:an var jättefin. :)