B-day food;
det här är alltså maten som jag lagade till min födelsedag i tisdags till mig och ett par vänner:


varma mackor med champinjonstuvning, körsbärstomater och dillkrydda.

 

till varmrätt blev det senap- och pepparrots-marinerade veggbitar (kommer lätt göra det till julafton!),
stuvning från förrätten, dillpotatis och sallad. alltså, matkoma. så sjukt jäkla gott alltihop!

och tårta efter ett recept med mjuk pepparkaka och ovanpå Tofutti (som är som fetaost),
blandat med lite vaniljsocker och så kanel.




allt blev så bra och supergott! jag är stolt över mig själv!






this is the food I cooked for my birthday last Tuesday for me and a few friends.

1. hot sandwiches with mushroom stew, cherry tomatoes and dill spice.
2. the main course was the mustard and horseradish-marinated veg bites
(perfect for Christmas Eve!),
stew from the first one, dill potatoes and salad. so so so good!
3. and cake from a recipe with soft gingerbread and at the top Tofutti
(that is like feta cheese), mixed a little with vanilla sugar and cinnamon.

all the food was really good and I'm kind of proud of myself!
#1 - lovisa/polichinelle

mumsigt! är nyfiken på den där senap- och pepparrotsmarianden, alltid skoj att få nya tips till ett djurfritt julbord.

#2 - Madeleine

lovisa/polichinelle:

marinaden var mästerlig kan jag lova! kanske det godaste jag någonsin ätit. det blir väl försent att ge recept på självaste julafton, så jag kommer snart upp med en enkel beskrivning på hur man gör. det är verkligen enkelt!

#3 - Rebecca

Vad det ser gott ut! Om du har lust att dela med dig av recepten får du gärna göra det :) Jag tycker som Lovisa att de är trevligt med nya rätter på det djurfria julbordet.

#4 - Lisa

mums. lägg upp recept!