the list about my 2010;


♦ Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

väldigt mycket. gjorde en helt egen kortfilm, spenderade kanske sammanlagt 2 dygn på akuten, flyttat till en egen lägenhet, sett mitt favoritband (The Hives) spela, röstat i riksdagsvalet, jobbat som personlig assistent, dejtat i radio och skaffat katt.

 

Har du några nyårslöften?

jag brukar inte ge några nyårslöften, utan kanske istället bestämma mig för olika saker jag behöver tänka lite extra på och sådär.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

hmm. nej inte vänner i alla fall. men några bekanta.

 

Vilka länder besökte du?

eh..Sverige? haha.

 

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

oj. 20 maj, 4 juni, 17 juni, 23 september, 10 december. och juni i allmänhet, för då råkade jag ha blivit vegan.

 

Vad var din största framgång 2010?

att jag har blivit så mycket starkare som människa, kommit till insikt om många saker om mig själv och känner mig mer säker på mina värderingar.

 

Största misstaget?

jag kan inte komma på något storslaget direkt. men kanske varit väldigt slö med viktiga saker och låtit hjärtats ohälsa ta över min vardag.

 

Bästa köpet?

måste nog vara min weekendbag jag hittade på tradera. den är rena drömmen!

 

Vad spenderade du mest pengar på?

entré till klubbar, restaurangmat och saker till min egna lägenhet. och annat vanligt som matvaror, mobil, spårvagnskort och så.

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

många saker!

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

jag återkommer med en Spotify-playlist!

 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

gladare faktiskt! hade min årliga knockdown, men den varade inte så jättelänge. så nej, det har varit många fler skratt i år, definitivt.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

tagit tag i viktiga saker lite snabbare och rest mer.

 

Favoritprogram på TV

Wife Swap, Seventies och Gossip Girl. jag har inte kollat så mycket på TV, mest kollat SVT Play och skaffat mig serier istället. som Desperate Housewives, Pushing Daisies, How I Met Your Mother och Skins.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

gosade lite extra med Thelma när jag hade vaknat, lagade trerätters-middag till några vänner som kom på besök på kvällen, fick en fin påse fylld med massa god frukt och ett blingigt champagneglas jag drack vitt vin ur, fällde några tårar, men somnade lycklig bredvid en fin.

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

svart, vitt och rött. abstrakt, mönster och ganska hårt. inte alls sött, som förra året.

 

Den bästa nya personen du träffade?

oj, det är flera stycken faktiskt. Rebecka var inte ny, men är den som jag har lärt känna mer och mer om man jämför med andra av mina vänner. älskling. sedan andra fina människor värda att nämnas är Jennifer och Tuva. av de som har aktiva krypin på nätet alltså. supergrymma brudar som jag vill träffa mer! Thelma även om hon är en katt och Racketman från Fredagsflörten i P3, haha.

 

 

 

listan lånad av fröken Forni.

 

a list about my 2010. try the Google translator in the sidemenu!

#1 - Rebecka

<3

#2 - malin

kan du inte beskriva hur du gjorde kortfilmen, med vilket program, kamera, osv?