todays best, todays worst;


okej, jag kan inte riktigt hålla mig. hehe.




DAGENS SÄMSTA:
min dumma externa hårddisk som på senare tid
har raderat alla bilder sedan januari i år och hela
min mapp med romantiska filmer. vilket är ungefär 30 st.
(ja jag kategoriserar). min dator är säkrare än den.



DAGENS BÄSTA:
en nära vän till mig sedan flera år har idag äntligen börjat en
utredning för att successivt genomföra ett slags könsbyte.
det låter nog väldigt lustigt för många, men denne har
velat detta väldigt länge och har för övrigt aldrig i hela sitt liv känt
sig bekväm med sitt biologiska kön. svårt att tänka sig in i, visst?
jag är så himla glad och stolt för dennes skull!
förresten kommer han att få skriva helt fritt om allt detta i ett eget
inlägg i min blogg om ett tag. jag tänker att det är jätteviktigt för folk att
få en inblick och kunna förstå. det finns för mycket okunskap och otolerans där ute.



och ni då?








okay I admit, I can't help myself. hehe.



TODAY'S WORST:
my stupid external hard drive recently have
deleted all the pictures since January this year and deleted
my whole folder with romantic movies. which is about 30 movies.
(yes, I categorize).
my computer is safer than that hard drive.


TODAY'S BEST:
a close friend of mine for several years now has finally started a
inquiry to gradually implement a form of gender change.
it probably sounds quite weird for many people, but he has
wanted this for a long time and has never in his life felt
comfortable with his biological gender. difficult to imagine, right?
I'm so happy and proud for his sake!
by the way, he will write freely about all this in an own post
in my blog soon.
I think it's very important for people to get an insight
and understand. there's too much less of knownledge and tolerans out there.




and you?
#1 - Emmapem

Igårs sämsta: Gnagande känslor av att något var fel. Smutsigt hår. Struntade i att plugga.

Igårs bästa: Gjorde sjukt goda piroger. Värmen. Vår veranda. Min hallonsmoothie. Josefin och Emelie. Hopp. Skogspromenad bland vitsippshaven.

#2 - Amanda

spännande! är han i manskropp nu eller i en kvinnokropp? ser fram emot att läsa! kram.

#3 - Linnsejj

dagens sämsta:

*att jag är sjuk och har haft riktigt ont hela veckan

*att jag fått höra av en så kallad doktor att "Hej, du får acceptera och leva med ditt magont." Dig-skiter-jag-i ungefär...

*att min katt idag, efter att vi faktiskt nu blivit riktigt goda vänner, påminde mig imorse om varför jag innan inte har gillat katter..



dagens bästa:

*jag mår liite bättre idag än igår i alla fall!

*jag sitter med 3 porträtt som ska bli klara, superskoj!

*min pappa ritade i mitt block idag, det har han inte gjort sedan jag var 10.

*jag fick ett sms innan som gjorde min dag: "Smset jag skickade till dig innan skrev jag med näsan! :D"

#4 - Catrins Garderobstankar

Bäst: Att jag & min man skulle få barnvakt idag för att få gå på date



Sämst: Bilen startade inte så det blev inget av det. Doh!

#5 - TVILLINGARNA

haft en bra fredag? =)