gimme movies and series, please;

© photo source.

 

jag skulle uppskatta och tycka det var kul om ni vill ge mig tips på bra filmer och serier.

typ varje kväll kollar jag igenom min hårddisk som är full med filmer men hittar inget

jag är sugen på och jag kollar på diverse filmsidor på nätet men blir trött i huvudet av det.

så har ni något/några på lager?

 

jag gillar knäppa komedier (tänk: Smala Sussie), kluriga psykologiska thrillers,

annorlunda romantiska flmer, filmer om livsöden eller biografier om kända artister,

grymma filmer med starka budskap och galna (tänk: Skins) eller 90-talsfina serier.

jag tror att ni fattar grejen.

 

 

tipsa mig, tack!

 

 

 

 

I would appreciate it and thought it'll be funny if you would like to give me tips about good films and series.
every night I check through my hard drive which is full of movies but finds no film I wanna watch
and I check out various movie sites on the Internet but gets tired in my head of it.
so you have one/some on hand?

I like quirky comedies (think: Slim Susie), mind-bending psychological thrillers,
different romantic flmer, films about life stories or biographies of famous artists,
awesome movies with strong messages and crazy (think: Skins) or lovely 90-century series.
I think you get the thing.

tell me, please
!

#1 - Hanna

Har du sett Brazil, en sci fi från 85? Den är helt ljuvlig. Nu nämnde du visserligen inte sci fi, men.. Åh, den är så fin, och Terry Gilliam är helt fantastisk. screenshots i ett inlägg här: http://helh.blogspot.com/2011/08/brazil.html (Alltid lite pinsamt att länka till sin egen blogg i andras kommentarsfält, men här är det faktiskt relevant.)

#2 - Peter

Filmer: Bread and roses, Being John Malkovich, The Brothers Bloom, Breaking Upwards & Splinterheads. Serier: Hmm... Har precis börjat kolla på en MTV-serie (låt det inte avskräcka dig) som heter Awkward. Tycker den är fenomenal. Även Misfits, förstås, om du inte redan sett den (känns som du har det) och The Office US. Typ...

#3 - Lisalull

Eftersom TV-serier är bland det bästa jag vet borde jag kunna tipsa om nåt, hmm.. Jag och en vän nötte igenom Breaking Bad i somras och jag tyckte den var awesome! Eller annars Mad men då, om du inte kollat det =)

#4 - Candy

New Kids Turbo (2010)

Bad Boy Bubby (1993)

World's Greatest Dad (2009)

Intermission (2003)

Cold Souls (2009)

Bröllopsfotografen (2009)

Shi gan / Time (2006)

Das leben der Anderen (2006)



Fantastiska filmer allihopa! För serier rekommenderar jag starkt Big Bang Theory. ^^

#5 - jennifer,

jag är rätt dålig när det gäller tv-serier. kikar i princip bara på brittiskt. men då är dte två du verkligen inte ska missa; misfits, som du säkert redan sett ändå, & the office. jag har inte sett office us, men jag har svårt att tänka mig att den toppar finaste martin freeman & hans sätt att sucka på. makalöst. åh, my so-called life annars. himla 90-tal på världens bästa vis.



& nu tänker jag bara nämna filmer som är alet bra & alla borde se; gilbert grape, submarine, lupita, alltalltallt av wes andresson, hard candy, new york i love you, into the wild, where the wild things are & en massa gammalt fint av godard & woody allen, då blir allt bara såmjycket bättre.

puss

#6 - Rebecca

Jag har nyligen börjat kolla på en serie från 90-talet vid namn Daria tecknat och cyniskt, lite Ghost World känsla.