questions about my 2011;

en lista lånad av Sandra:


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
varit bröllopsvärd, kollat på grymma band på Göteborgskalaset, varit åtskild från en kärlek i ca 2 månader, haft magkatarr, vunnit film- och musikquiz (på Kellys), skaffat mig ett ordentligt köttsår på knät, varit på naken badkars-efterfest, jobbat som telefonsupporter, ätit hemmalagad sushi, sagt till på skarpen åt en gammal nästan-pojkvän som fortfarande var kär. och tusen andra saker, minst.


Har du några nyårslöften?
jag gillar inte löften, men ska försöka att äta bättre kost och så.



Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
ja, en nära vän från mina hemtrakter som var min bästa vän på högstadiet. sådan fin pojk!


Vilka länder besökte du?
har bara hållt mig inom Sveriges gränser i år tyvärr.


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
5 februari, 4 juni, 3 augusti, 16 september.


Vad var din största framgång 2010?
precis som varje år kommer man till insikt om väldigt många saker om sig själv och ens värderingar. men kanske allra mest hur viktigt det är med tillit i ett förhållande. och så har jag gått ner en del i vikt utan någon större ansträngning.


Största misstaget?
att jag litade för mycket på en person.






Bästa köpet?
oj, vad svårt! men antagligen spetsklänningen från Modcloth, min röda höst/vinter-jacka, mina höga jeansshorts och min katt-kigurumi.


Vad spenderade du mest pengar på?
entré till klubbar, öl, vegmat-substitut, snus, Pepsi Max, matvaror, mobil, spårvagnskort osv.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
väldigt många saker. men mest en hel stor hög med nya människor jag lärde känna i början på året och i våras och som nu är några av mina bästa vänner. puss på Sara till exempel! (som jag vet läser här)


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Svarta Diamant - Tant Strul
Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din - Håkan Hellström
Yellow - Coldplay
Always on my mind - Pet Shop Boys
Dreams - The Cranberries
Get Over You - The Undertones
Spottar Aldrig Ut - Lilla Lovis
Upp På Sociala, Ner På Systemet - Florence Valentin
We Hate It When Our Friends Become Successful - Universal Poplab
I Got Your Number - Cock Sparrer
Hotel Yorba - White Stripes
It's Hard To Get Around The Wind - Alex Turner
Alright - Supergrass
I've Never Been In Love - Suzi Quatro
The Beat Goes On - Beady Eye
Bandstarter - Brainpool
Safety Dance - Men Without Hats


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
ledsnare.


Vad önskar du att du gjort mer?
varit mer skeptisk, rest mer, orkat ta tag i viktiga saker snabbare.



Favoritprogram på TV?
Misfits, Gossip Girl, American Horror Story, Skins, Masterchef, Uppdrag Granskning, This Is England '86 och '88. och jag har blivit mer playkanal-junkie i år än jag har varit tidigare och kollat på typ allt som finns.


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
när jag hade slutat jobbet åkte jag och en arbetskamrat (också en kompis) till Kellys och några av våra vänner och drack en massa öl, hade allsång och skrattade mest hela tiden. samt dansade utanför Musikhjälpen-buren.


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
såklart mest svart/vitt/rött, men kanske lite mer skins-aktigt.


Den bästa nya personen du träffade?
jag kan verkligen inte bara välja en person, det är omöjligt. har ju som sagt lärt känna så sjukt mycket folk i år och det finns några som står mig extra nära. men de vet vilka de är!






a summation about my 2011. try the Google translator in the sidemenu!