asparagus soup with garlic bread;

ikväll åt jag världshistoriens mest sena middag, nämligen runt 23-tiden.

kan bli så när man blandar lathet, trötthet och viktiga telefonsamtal.

 

i vilket fall som helst lagade jag sparrissoppa för första gången i mitt liv,

då jag blev sjukt sugen på det när en vän nämnde det igår. sparris är nog min favoritgrönsak så.

 

 

det här behöver du:

 

500 g sparris och några gullökar.


citronsaft (hade inga färska citroner, blir egentligen bättre smak då tycker jag), grönsaksbuljong

och 5 dl vegansk matgrädde.

 

 

 

och såhär gör du:

 

1. skär bort topparna och skala och skär resten i bitar.


2. koka upp sparrisbitarna med topparna i lättsaltat vatten i ungefär tre minuter.

 

3. hacka gullöken och fräs i en kastrull.

tillsätt grädden, buljong, lite citronsaft och sparrisbitarna. (topparna ska vara till garnityr)

koka i tio minuter.


4. mixa!

 

5. smaka av med salt och peppar och va-voom! en sjukt god sparrissoppa.

och till detta hade jag vitlöksbröd!

 

 

 

 

testa vetja, det är hur enkelt och gott som helst!

 

 

 

 

tonight I ate the world's most late dinner, actually around 23 o'clock.
it may turn out that way when you mix laziness, tiredness and important phone calls.

anyway, I cooked asparagus soup for the first time in my life,
since I became hungry for it when a friend mentioned it yesterday. and asparagus is my favorite vegetable.

 

try the Google translator in the sidemenu to read more!

#1 - jennifer,

alltid lika ruskigt gott. testa att ah i pyttelite ingefära med, det sätter sprätt på smaken helt underbart.

jag ska faktiskt koko broccolisoppa idag. är mer sugen på sparris, men broccolin var billigare, hah.

#2 - beabea

Mmm, vad gott!

#3 - mami

Såg hjättegott ut! :-)