London, day 1;

så, tisdagen förra veckan den 31 juli flög jag alltså över till England.
pirret i magen alltså.



runt 12-tiden anlände jag på Liverpool Street med flygbussen och letade upp närmaste fik för att dricka kaffe. cirka 20 svenska kronor, värt.


finaste finaste Jennifer mötte upp mig efter hon slutat jobbet och så åkte vi hem och lämnade resväskan.


hon bor med två tjejer till och vi allihopa traskade iväg till The Gallery Café på 21 Old Ford Road så jag kunde äta vegansk pasta bolognese. sjukt gott.


Jennifer <3


älskade caféet för övrigt. väldigt mysigt och prisvärt. tur att jag hade skrivit upp det i min lilla bok!


och så var vi tillbaka på Liverpool Street för vi skulle möta upp lite fler personer...


...och se Magnus Betnér! så knäppt att vi upptäckte samma kväll att han skulle vara i stan. det var ett bra sätt att fira att jag anlänt i stan tyckte vi och det blev det ju. förutom att han inte var riktigt lika bra i engelsk version. men ändå. hängde lite med honom utanför stället (The Pipeline) också. trevlig kille!


sedan gick vi och letade efter random fin pub att sätta oss på och det blev Woodin's Shades vid Liverpool St.


när den puben stängde promenerade vi lite planlöst för att hitta ett nytt ställe att hänga på och det blev en rökelse-doftande pub någonstans med glittrig skylt och salsaklubb i källaren. vi skrattade ihjäl oss och hade det bara så sjukt bra.

sedan åkte vi hemåt och det var den första dagen i London.
jävligt bra första dag, alltså.




my first day in London looked like this. vegan food at a cozy café, Swedish stand up, pubs and salsa club where we laughed a lot and just had the time. and then went home. awesome first day!
#1 - jennifer,

Alltså åh, underbart!