London, day 3;
tredje dagen, torsdagen, i London såg ut såhär:


traditionella kaffet på bussresorna.



vi åkte en ganska bra bit sydväst till Earls Court.


...till Wetherby Mansions i Earl's Court Square, där min favoritmusiker Syd Barrett bodde och skrev sitt första soloalbum 1970.


glad och rörd tjej.


jag förstår ju varför Syd bodde här alltså.


sedan promenerade vi till Freddie Mercury's gamla bostad på 1 Logan Place.



så jäkla fint. det var mäktigt att befinna sig där utanför.


vi åt grym mat på Nando's som ligger på 204 Earl's Court Road. och lite överallt i London.



Earl's Court är inte som skitiga fina öst precis.


efter en lång promenad så hittade vi äntligen till Vivienne Westwood's butik "Worlds End" på 430 King's Road. den som hon och Malcom McLaren (Sex Pistols' gamla manager) öppnade 1971. mäktigt värre. vågade dock inte kolla prislapparna...


och så åkte vi tillbaka närmare centrum och tog oss till Carnaby Street!


jag handlade något snyggt på rean i Merc-butiken som ni får se en annan gång.


vi mötte Jennifer vid Oxford Circus och gick förbi detta lilla fina ställe på 61 Great Titchfield Street där en av deras vänner jobbar. här kan man köpa bland annat svenskt godis om man vill. fint.


vi hittade till 90 Wardour Street där det en gång i tiden har legat en legendarisk klubb vid namn The Marquee Club. ett gäng kända band spelade där på 60-talet.


..som The Who till exempel. och Pink Floyd, Yardbirds, Led Zeppelin osv osv. fint.


Hummus Bros på 88 Wardour Street. helt seriöst bland det godaste jag har ätit i hela mitt liv!!!!!


<3


efter den grymma hummusmiddagen åkte vi hem. älskar alla citat som finns lite överallt i London.


och det var den nördiga dagen i London.



my third day, Thursday, in London looked like this. a quite long bus trip to Earl's Court and both Syd Barrett and Freddie Mercury's homes. and Vivienne Westwood's boutique "Worlds End". Carnaby Street, Scandinavian Kitchen and lovely hummus dinner.
#1 - Henrietta

Åh, så fint. När jag var i London när jag var sjutton bodde jag och min vän på ett hostel i Earl's Court. Så fint ställe. Men jag hade ingen aning om att Syd Barrett's och Freddie Mercury's gamla hus låg där.