London, day 4;
den fjärde dagen i London, fredagen den 3 augusti, var ungefär såhär:


jag och en av Jennifers vänner åkte till Notting Hill.


vi var inne i vad som kändes som tusen små butiker med diverse bandtröjor.


Portobello Road Market och dess pastelliga hus!



efter att ha gått längs nästan hela marknaden köpte vi mat här, på The Grainshop som ligger på 269A Portobello Road.


vi åt en slags buffé som var fuckin' asgrym.


även om jag var helt dödsmätt efter maten så lyckades jag ändå kränga en fantastisk vegansk brownie. den smakade som himmel i munnen. sedan dog kamerabatteriet....


....men det är ju tur att en har en kameramobil så en kan föreviga möte med Paul Weller!!!!!!!!!!! jag dog en smula och höll mig för bröstet hela promenaden tillbaka till busshållplatsen. så sjukt mäktigt och jag blev fem år och sa knappt någonting haha.


efter att jag hade lugnat mig, vi åkt hem till Jennifer som slutat jobba och bytt om så promenerade vi iväg.


London Fields var målet. en fin park i Hackney.


efter lite parkpepp, engelska chips och mörk choklad så hoppade vi på bussen till Dalston.


och kvällens hängställe var The Alibi91 Kingsland High Street.


man gick ner för en trappa med posters på väggarna och det kändes som en svartklubb i farmors (stora) jordkällare. det var skitigt, mörkt, mycket folk och snabb musik. I like!


<3

det var trevligt och jag gillade stället som tusan. men jag blev på lite dåligt humör och tog en taxi till lägenheten. det är sådant som händer, men jag hade en finfin dag och kväll minsann!



my fourth day in London, August 3, looked like this. Portobello Road Market in Notting Hill, where we run into shops, ate awesome vegan food and met Paul Weller!!!!!!!! then in the evening we had a mini picnic in London Fields and then went to The Alibi in Dalston. i love that place. so it was a really wonderful day and evening!
#1 - "En av Jennifers vänner!"

Det var en fin dag det :)

#2 - em

paul weller omg jag hade dött på plats tror jag!! :)

#3 - lisa

vill också åka till london nån gång åh!