cardamom;


jag har bytt ut min besatthet för kanel till kardemumma nuförtiden. i scones, mat, söta bakverk. ganska så fantastisk krydda! igår var jag sjukskriven av psykiskt ovälmående och då får man minsann äta vad man vill till middag, så jag gräddade pannkakor (med kardemumma i såklart) med jordnötssmör och upptinade hallon.

ganska okej tisdagsmiddag.



I have replaced my obsession for cinnamon to cardamom nowadays. scones, food, sweet cakes. pretty amazing season! yesterday I was home because I was mentally ill and then you can certainly eat anything you want for dinner, so I made pancakes (with cardamom of course) with peanut butter and thawed raspberries.

totally okey Tuesday dinner.
#1 - Henrietta

HUR får du till så snygga pannkakor? Ser supergott ut. Jag gör alltid amerikanska pannkakor med bakpulver och ett noegg eftersom jag aldrig lyckats med tunna pannkakor. Dina ser helt perfekta ut!

Svar: haha, men SÅ svårt är det inte att lyckas med pannkakor (: jag har dock inte noegg. inte ens min mamma som gör ickeveganska pannkakor hem-hemma har ägg i.jag går efter detta recept:

* 5 dl soyamjölk/havremjölk
* 4 dl vetemjöl
* 2 tsk bakpulver
* 1/2 tsk salt
* smör att steka i

hemligheten med att få till tunna pannkakor är helt enkelt att experimentera med mer mjölk! jag tror minsann att du kommer lyckas om du övar. lycka till!
Sister Disco