om fokus på Kroppen™ och varför Mollys kampanj inte kommer att hjälpa;
 

tjena. jag är nog den enda i Göteborg som haft bloggpaus men INTE varit på Way out West haha. jag har snarare legat i soffan med handen i chipspåsen, hostat halvt ihjäl mig och sovit galet mycket pga min allergimedicin är slut. nåväl, var inte min mening att gnälla om min allergi, utan ägna ett inlägg till att tipsa om det här som Lady Dahmer skrivit om:


*** TRIGGERVARNING ***


 

jag har tänkt så mycket på kroppsfixering det senaste och ännu mer när Molly kastade kläderna i sin nya musikvideo. jag följer ganska många unga tjejer på instagram och dessvärre verkar väldigt många av dem må dåligt över sina kroppar. en del har komplex och en del lider av diverse ätstörningar (jag följer dem inte därför, utan för att de är grymma feminister och/eller är fantastiska på att fotografera). men så fort de skriver om hur dåligt de mår över sina kroppar så SVÄMMAR det över av kommentarer om att hen VISST är vacker, fin osv. och jag känner mest; VARFÖR DENNA KROPPSFIXERING? visst, det är superfint att systrar stöttar varandra till det yttersta men att fortsätta ha fokuset på Kroppen™ i försök att stötta kommer inte hjälpa överhuvudtaget. fokuset behöver ändras!


jag säger som Lady Dahmer: 'How about starta en kampanj där man uppmanar folk att vara stolta över vad kroppen kan göra istället för hur den ser ut?'
hon skriver så himla bra om det och jag tycker att alla ska gå in och läsa. klicka här!