Inside I'm Dancing;
den senaste 1,5 veckan har verkligen varit tuff. inte att jag inte mår bra psykiskt, för det gör jag. men alltså detta himla vintermörker har gjort min kropp fullständigt apatisk. jag lägger mig hyfsat tidigt men sover ändå till 14 när solen börjar gå ner, trots sju alarm. handlar svindyrt på kiosken för att jag är för trött för att åka spårvagn 5 min bort till Hemköp, nästan dygnar för jag är rädd att jag ska försova mig till jobbet, äter knäckebröd till middag när jag inte orkar laga något annat, öppnar balkongdörren för att få frisk luft istället för att gå ut som mina föräldrar ger mig råd att göra, orkar inte tvätta förrän jag går på badbikinitrosorna och glömmer ta min medicin vilket gör mig till ett gråtmonster. seriöst, denna trötthet är ohållbar?! därför det inte har varit så skoj här på sistone. men på måndag åker jag i alla fall till mina hemtrakter i Karlskrona och att min kusin/barndomsbästis som just flyttat från Tyskland till Sverige ska fira jul med oss är den bästa julklappen. jag tänker att jul 35 mil bort kommer att göra underverk, det är jag säker på. big up to alla frilansare som kämpar på denna tid på året!


nog med gnäll. det var längesedan jag tipsade om någon film och den senaste tiden har jag sett Inside I'm Dancing från 2004 tre gånger och bara måste berätta om den!




den handlar om två personer som träffas på ett slags hem för folk med funktionsvariationer. Michael har en CP-skada och Rory har Duchennes muskeldystrofi. de är väldigt olika på flera sätt, då Michael har bott på Carrigmore i hela sitt liv och vet inget annat och Rory är rebellisk och vill inte erkänna hur mycket hjälp han faktiskt behöver. men de blir ändå typ bästa vänner. de träffar Siobhan på en pub och hon kommer sedan att bli deras båda personliga assistent och vän när de har lyckats komma ifrån Carrigmore och delar en lägenhet.

denna film alltså. den är så himla bra, sorglig, rolig, intressant och gripande. sådan fantastiskt fin dramafilm att jag vet inte vad, så den måste ni bara se! men en sak bara: jag paxar Rory. he's mine.






lately I've seen the film Inside I'm Dancing like three times and you really have to see it! it's so great, sad, funny, interesting and touching. such a fantastic drama film.
#1 - Sandora

BLir också överdrivet trött nu för tiden :(

#2 - lovisa

usch, stackare. det är inte d-vitaminbrist? kanske värt att kolla upp eller ta nån slags vitaminkur med tabletter, vet dock ej om de är veganska?

Svar: alla borde bannemig få sådant gratis så fort det blir vintertid. fatta vilken bra goodiebag? tack för tipsen gullis!
Sister Disco

#3 - kaneli

Ush den tröttheten är så svinjobbig. Men den går över som tur. Snart blir det ljusare igen <3

#4 - e

tack för tipset!