Ellen Page is gay;
igårkväll kom Ellen Page ut som gay på en HBTQ-konferens i Las Vegas. alla väljer själva hur de vill att andra människor ska få veta och jag kan på ett sätt tycka att det är synd att människor inte 'bara kan få vara' som de är. att det ska behöva bli en stor grej. men det är inte min sak att gå in närmare på, för det finns inga bra eller dåliga sätt. så länge människor mår bra och de är sig själva. och Page är ju en inflytelserik person med tanke på att hon är skådespelare och just därför är detta ju jäkligt modigt och framförallt peppande för andra. hon blir en förebild liksom.


nåväl. spola fram till ca 5:15 och känn tårkanalerna börja klia.
så startade min lördag.







Ellen Page came out as gay at the LGBTQ youth conference held in Las Vegas yesterday. start watching at 5:30. it's so beautiful.
 
#1 - Jennifer

Blev så jäkla rörd när jag tittade på detta imorse! Varenda ord var så genuint och äkta.

#2 - A.

http://nojesguiden.se/blogg/kakan/stoppa-pressarna-varlden-ar-homofobisk

Svar: ah jag vet, läste det också förut. så jäkla rätt och välskrivet!
Sister Disco

#3 - Jennie

Sanna sammanfattade det hela väldigt bra också: http://minasannaord.wordpress.com/2014/02/15/att-det-blir-en-stor-grej-nar-en-kandis-kommer-ut-visar-att-vi-har-en-lang-bit-kvar-att-vandra/