my goals for 2015;
jag brukar liksom Flora ha mål istället för nyårslöften och jag tycker hon skriver så bra om det. 'Det är destruktivt med nyårslöften, för de riskerar att aldrig bli genomförda och då kan resultatet bli besvikelse och självförakt. Därför ska vi vara snälla mot oss själva när vi sätter upp mål inför 2014. Vi har tillräckligt med krav på oss, nyårslöftena ska få oss att må bättre, inte sämre. Kom ihåg det.'
jag hittar tyvärr inte min förra lista med mål för 2014, men jag vet att dessa stod med och att jag klarade dem.

♦ byta jobb.
♦ köpa en ny kamera.
♦ besöka Berlin.
♦ tatuera mig.



och nu har jag klurat på mina mål för 2015. jag kommer säkert lägga till mer, men här kommer dem:
♦ ha minst 2 fotoutställningar, oavsett om det är olika eller med samma.
♦ plocka svamp.
♦ tatuera in tre rader ur min favoritlåt 'Whatever' med Oasis. är bannemig dags nu efter 7 år.
♦ fota Way out West, antingen för dem officiellt eller andra.
♦ besöka Jennifer i Edinburgh någon himla gång.
♦ gå på spahelg alldeles ensam.
♦ börja inreda min lägenhet ordentligt, med prioritering på hallen som är jordens tråkigaste.
♦ läsa åtminstone 10 böcker.
♦ skicka iväg min första faktura för fotouppdrag.
♦ börja träna ryggen då jag får fruktansvärt ont efter varendaste plåtning.
♦ lägga mer tid på bloggen.
♦ fixa vidare på min katt's egna hörn i vardagsrummet.
♦ börja med rollerderby.
♦ ge farmor en fotobok om mina år i Göteborg sedan 2009.
♦ fundera vidare på en bokidé jag har haft ett tag.
♦ börja DJ'a.
♦ besöka min bästis i Manchester när han flyttat dit för studier i höst.
♦ lära mig en ny maträtt i månaden.
♦ börja föra över pengar till det dära tomma sparkontot.
♦ inreda balkongen och odla massa egna kryddor där.
♦ testa att ta med min katt hem till mina föräldrar i Karlskrona.
♦ gå mer på museum och fotoutställningar.
♦ ha en bra dygnsrytm oavsett om jag jobbar eller inte.
♦ ta fler hål i öronen.
♦ inte panika så himla mycket att jag måste hitta någon att bli kär i.


första fotot av Jennifer, resten från Pinterest.






my goals for 2015. try the Google translator in the sidemenu!
#1 - elise

håller helt med både dig o flora i att nyårsmål är bättre än nyårslöften. måsten är skit!
framförallt är det ju bäst om sådana här mål faktiskt handlar om att jobba för att man själv och andra ska må bättre. för min del handlar saker som mer promenerader i naturen, mer egentid, mer variation på maten och mer musik på listan. tyckte din lista var awesome <3

Svar: du har så rätt så! och dina saker låter också awesome! puss
Sister Disco

#2 - klamyd-ia

pssst: dock city rollers har try outs 23e och 24e januari (http://dockcityrollers.se/dcrtryouts/). börja som freshmeat, du kommer bli helt hooked och älska det över allt annat!

#3 - Miranda

Åh Manchester och Edinburgh är världens finaste städer!! Fett avis, får nog ta mig en resa eller två jag också. Du kommer älska städerna :) Och så himla härligt att besöka folk som bor där, så kan du förlita dig på att dom visar dig det bästa liksom :)

Svar: nu blev jag ännu mer pepp!!!!
Sister Disco

#4 - Madde Schwedaan

Alla har så himla bra mål. Himla massa fina saker som ska göras.

Men det folk inte har tänkt på är att ett nyårsmål faktiskt kan vara att LÅTA BLI att göra något också! Winwin! Själv har jag som mål att inte plugga en kurs som jag inte vill plugga. Så jag låter bli. Ska bara skriva av mig från den kursen så har jag nått mitt mål! :D

#5 - Malin

Stort löfte: att byta jobb. Lycka till :)