Edinburgh, day 1;
I eftermiddags landade jag i Sverige igen och här är bilderna från min första kväll i Edinburgh! Obs jag hade glömt att ändra från jpeg till råformat efter basketfestivalen, så alla bilder denna dag är alltså i fel format. Därav dassiga, blä.



Jag satt i flygbussen och hade åkt genom landsbygd och smala gator och så uppenbarades detta helt plötsligt.
Och detta. Då blev jag helt tårögd.

Jag hoppade av vid sista stationen, Waverly station och började röra mig mot lokalbussarna.

Jag bodde på Pollock Halls i Newington och såhär mysig gångväg hade jag påväg till receptionen.

Och här är min utsikt från rummet. Arthur's Seat. Alltså.

Bytte om till mina nya fina byxor från Weekday jag köpt dagen innan.

Och mötte äntligen upp Jennifer!!!! Gulligaste turistbilden någonsin? Bara det att hon ju inte är turist haha, men ja.

Bästa gatunamnet någonsin, tvärgata till Royal Mile.

Vi promenerade genom city med sikte på Henderson's94 Hanover Street där jag bjöd henne på försenad födelsedagsmiddag. Jag hade tittat ut detta stället i förväg på Happy Cow men flera vänner och bekanta hade även tipsat mig om det. Både jag och Jennifer åt nötburgare med klyftpotatis och dressing vilket var heeelt fantastiskt. Väldigt roligt med nya smakkombinationer! Där satt vi och pratade om allt möjligt, men kanske mest om hennes pojkvän jag frågade ut om hehe. Gav förresten även henne boken 'Flickvännen' av Karolina Ramqvist i present. Jag köpte ett exemplar till mig själv också och på något vänster har jag under denna resa hunnit läsa ca 150 sidor?! Återkommer när jag läst ut, men so far so good.

Sedan promenerade vi hem i mörkret med dramatiska moln ovanför våra huvuden. Väldigt fin första kväll i Edinburgh alltså.






I'm back home in Gothenburgh and here's photos from my first evening in Edinburgh. Ps I forgot to change the format from jpeg to raw after the basketball festival, therefor the photos from this day are a bit crappy..
#1 - Daniella 🌙

Vad fint <3