Natural Cycles, flygbladslögner, ojämställd fotomässa och jämställd regering;
Gud vad jag försummar denna blogg nuförtiden. Förra veckan hade jag praktikant om dagarna och på kvällarna umgicks jag mest med vänner, så tiden har liksom inte funnits för att prioritera. Nåväl. Här kommer lite länktips:


♦ Julia har skrivit ett klockrent inlägg om Natural Cycles apropå reklam och marknadsföring. ÄNTLIGEN tar någon upp detta, för nämner någon NC och 'preventivmedel' i samma mening en gång till blir jag tokig.
20 recept under 5 ingredienser som Sandra har efterlyst hos bloggläsare. Sjukt bra om en 1) har knackig inkomst, 2) det är dagarna innan löning, 3) inte har så mycket motivation eller inspiration.
Rockfotoemma's inlägg om ojämställda Fotomässan hon skrev dagarna innan den öppnades. Jag vet inte hur jag ska sätta ord på hur viktigt detta är. Som fotograf + kvinna både skäms jag och detta är som en spark i magen. Hon har även skrivit en uppföljning av sitt inlägg här och jag känner lite hopp ändå.
Emelies informativa inlägg om olika asylboenden hon jobbar på. Om en redan tycker det är fruktansvärt att asylboenden eldas upp så kommer en tycka det är ännu mer fruktansvärt efter ha läst denna text.
Emmy Rasper har skrivit om hur sick det är att personer som lever i lesbiska relationer än idag behöver stå ut med mäns blickar och det här med att ens sexualitet är till för dem. Minns själv ett specifikt tillfälle när jag och min exflickvän stod och kramades och hånglade lite på en hållplats och ett ungt grabbgäng frågade gång på gång om vi var ihop. Skulle de fråga ett till synes heteropar om det? Nej.
Canada's new cabinet is not only gender balanced, it's the most diverse in history. Jag blev bannemig gråtig av detta och vill nästan flytta till Kanada. Han må vara icke-kvinna men detta är så jäkla stort och hade jag varit religiös hade jag bett till Gud att fler länder blir inspirerade och tar efter detta som bör vara självklart.



Det har väl inte undgått många att Sverigedemokrater har begett sig ut i Europa och delat ut flygblad med massa lögner om Sverige och jag avslutar med detta utomordentligt KLOCKRENA att Timbuktu och grafiska designern Mattias Lundin har skrivit under i Jimme Åkessons namn:

 




#1 - Emil

Apropå Kanadas nya regering; det är inte den första jämställda regeringen, Sverige har faktiskt haft det i över 20 år. Hade själv ingen aning om det förrän jag läste denna artikel tidigare idag: http://www.svd.se/ursakta-kanada-sverige-var-faktiskt-forst/#sida-7

Svar: OMGGGGGGG
Sister Disco

#2 - Sandra

Älskar alla länkarna i det här inlägget. Så bra!

Svar: Vilken tur!!!
Sister Disco