Barcelona, day 6 (last day);

Här kommer 6:e och sista heldagen i Barcelona, närmare bestämt den 10 juli!

 

Vi började med att gå en annan väg från bussen ner mot stranden, så vi fick se lite andra tvärgator vilket var fint!
 
Vi gick till en restaurang jag inte minns namnet på nära stranden. Jag tog en jättegod vegansk burgare med pommes och så delade vi på DÖDSgod karamelliserad lök. Daym.
 
Vi hade egentligen tänkt åka till Parc Güell denna dag men med tanke på att det 1) Kändes som ett stressigt projekt och 2) Vi behövde säga hejdå till stranden så låg vi här ett tag. Jag badade kanske 3 ggr och grät en skvätt i saltvattnet. Om jag minns rätt var det perfekt strandväder denna dag, då det kom vindpustar precis när en skulle pusta lite.
 
Vi drack våra sista coconut chilimojito </3
 
Dåligt fokus här, men fin bild ändå <3
 
Och så gick vi mot La Rambla för Caroline ville köpa en liten kaktus hon sett i ett marknadsstånd tidigare haha.
 
Sedan begav vi oss hemåt, gjorde oss till det snyggaste vi åstadkommit såhär sista dagen för vi åkte nämligen hit, till Hilton Hotel, på Diagonale för vi skulle träffa hennes kollega en andra gång.
 
Vi kollade på EM-finalen i fotboll, drack jäkligt stora öl och skrattade åt de väldigt unga dokusåpafestande (och sexistiga) bredvid.
 
Sjukt trevlig och lagom sista kväll alltså.
 
 
Och på förmiddagen på måndagen begav vi oss till flygplatsen och hemåt. Finns faktiskt på mobilfilm när jag gråter två gånger när vi väntar på bussen med packningen lol. Var så. himla. hjärtskärande att åka hem, var verkligen bästa staden utanför Sverige som jag besökt. Pga den har verkligen allt. Hav, strand, bra veganmat, bra uteliv och gaybarer och mysigaste gatorna. Det var livets resa och jag räknar ner dagarna tills vi åker ner igen 12-19 september. Ugh, så mycket känslor när en skriver sista inlägget men vet att det snart är dags.
 
 
Barcelove, see you soon!
 
(Gör länklista till tidigare inlägg imorgon, ni kan bläddra eller söka i bloggen så länge)
 
 
 
 
Day 6 in Barcelona, Sunday the 10th of July, before we went home on Monday!