Music list;
 
Vilken tjänst använder du för att lyssna på musik?

Alltid Spotify!



Hur hittar du ny musik?

Antingen genom att använda Shazam när jag är ute någonstans, eller bläddrar runt i Spotify. Just nu främst via Discover Weekly som ni hört mig tjata om massor nu.



Vad gillar du mest med musik?

Säger som Rebecca: att musik kan framkalla alla sorts känslor: glädje, gråt och skratt. Men ja, det gör något med kroppen oavsett om det är något jag vill dansa till eller känner igen mig i.



♦ Vad gillar du minst?

Att jag har en förmåga att tjata ut låtar om jag hittat något som får mig helt blown away och så kan jag inte lyssna på det på ett tag. Och att jag kan "förstöra" låtar genom att lyssna på dem när jag är ledsen, typ heartbroken, och så blir jag förfrusen när jag hör dem i ofrivilligt sammanhang. Bästa känslan dock när en lyckas lyssna igen och ej blir påmind!



Har du någon guilty preasure?

Är så kluven till det begreppet alltså. Men tror inte jag har någon/några? Är nog inget jag gillar som folk skulle bli förvånad över.

Vad är viktigast för dig – melodi eller text?
Hade jag fått frågan för typ 3 år sedan hade jag sagt text. Jag har alltid varit en textmänniska men idag skulle jag säga melodin. Bäst är ju när det kan bli en perfekt kombo!



Vilken låt är mest nostalgisk för dig?
Oj hjälp, finns ju så himla många. Men valfri Spice Girls-låt skulle jag säga pga har så många minnen med vänner, skola och fritid.



Har du någon favoritartist?
Just nu skulle jag säga Rihanna och Disclosure. Har många favoritartister/band som går way back, vet inte vart jag skulle börja.

 Typ Håkan, Bon Iver, The Runaways, The XX, Crystal Castles, The Kinks och The Hives. Ja, ni hör ju liksom.

Din senaste musikaliska upptäckt?
Hm, kanske Rihanna på riktigt liksom? Mest gillat största hitsen innan men kan nu nästan hela hennes senaste album utantill. Möjligtvis Drake, Erik Lundin och Unge Ferrari också.

 

Vad lyssande du på för musik när du gick i…



Mellanstadiet?

Det som mina närmaste kompisar lyssnade på. Dvs Spice Girls och Hanson mest. Hade lite strösinglar med diverse band också. Annars lyssnade jag också på Beatles, Michael Jackson och ABBA haha (tack familjen).



Högstadiet?
Hjälp vad blandat det var. Allt från Håkan Hellström till Misfits och typ Evanescence. Hade min skämsperiod med power metal då.. Hämtade även mycket från mina metalsyskon.



Gymnasiet?

Första året mycket metal fortfarande och Slipknot var mitt favoritband haha. Även Cradle of Filth *666*. Resten av gymnasiet uteslutande 77-punk, hardcore, crustpunk och psychobilly. Och lite svensk pop. Vågade i gymnasiet yttra mig att jag älskade Håkan :))

 

Vad lyssnar du på för musik idag?

Just nu allra mest hiphop, r'n'b, pop och elektronisk indie & pop.



..och vad kan du absolut inte lyssna på?

Hm. Metal eller hårdrock igen? Samt schlager och dansband.



Om du bara fick lyssna på en låt för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

Alltså svåraste frågan typ någonsin. Men antagligen 'Crystalised (Rory Philips Remix)' med The XX.

 
 

Lista lånad av Rebecca.
Alla foton tagna av mig.




 A list about music, borrowed from Rebecca.
#1 - lovisa

Cradle of Filth, åh <3 men jäklar, du känner dig helt färdig med hårdrock/metal? inget du lyssnar på ens i nostalgiskt syfte längre? :O