27 hours w mom in town;
Förra helgen var min mamma i stan, tjoho! Och jag spenderade typ 27 timmar med henne och min syster i lördags så låt oss kika på det:


Jag hade min nya GOSIGA sweater från Weekday och tveksam sminkning på ögonen.

Mötte upp de här i Brunnsparken och så gick vi mot Haga <3


Och så var vi på Haga Julmarknad!

Jag köpte en megastor kanelbulle från Husaren för har precis fått veta, efter 6 år som vegan, att de är veganska?!?!?!? Fikade liksom där innan jag blev vegan och saknat bullarna, men nu så!

Om jag ska vara ärlig gick jag mest på marknade pga de ville det. Själv gick jag med lite panik i bröstkorgen och fick andas lugnt för det var alldeles för mycket folk på liten yta för mig. Men det var lite mysigt ofc!

Sedan lyckades jag få med dem till helveganska matbutiken Happy Vegan i Linné yassss! Vi provsmakade supergod linsgryta en kock serverade i butiken, klämde på allt och köpte sötsaker och snacks. Var i butiken faktiskt för första gången tidigare den veckan och fattade inte att de hade ALLT förutom frukt och grönt. Ligger dock helt andra sidan stan för mig så funderar på att åka dit en gång i månaden och handla en massa, för att sedan komplettera lite. Måste stötta denna butik!

Vi hade bokat bord för middag men hade tid att döda så vi gick till Oscar Fredriks Kyrka som är så förbannat fin. Är inte kristen alls men älskar verkligen arkitekturen och lugnet liksom.

Sedan stod vi längst fram i kön till Blackbird öppnade dörrarna för kvällen och det blev fullt på typ en kvart. Veganstopp nr 2 denna dag alltså hehe.

Dessa två <3


Restaurangen är helvegansk för er som inte visste och vi alla tre tog varsin BBQ-burgare med sweet fries vilket, precis som sist jag var här, var himmelskt! De har sådan fruktansvärt god och *fin* mat här och personalen är super. Måste testa deras mjölkdrinkar någongång!

Sedan åkte vi hem till syster, krängde veganskt snacks, kollade på Så Mycket Bättre och på söndagen var jag vortfarande kvar. Som alltid när vi hamnar hos henne och hennes man så sov jag över haha. Är så mysigt att sova hos dem plus att jag ville ha några extra timmar med dem och mamma innan hon skulle åka tillbaka till Karlskrona.



Så fruktansvärt mysigt och kul dygn med några av mina absolut bästa!






Last Saturday I had 27 hours with my mom who was in town (and my sister). We went to a Christmas market, checked out the vegan grocery store Happy Vegan, had amazing burgers at the vegan restaurang Blackbird and then went home to my sister and cuddling in the sofa with a sleepover. Such a cozy and fun hours with some of my absolute best people!